dinsdag 10 oktober 2017

Herfst

Herfst, herfst, wat heb je te koop?
Duizend kilo bladeren op een hoop,
Zakken vol met wind,
Ja mijn kind.
"k Weet niet of jij dat aardig vindt.

Een liedje wat ik vroeger vaak zong met mijn kinderen....

-------

Aan dit liedje moest ik denken toen ik deze wolletjes zag zitten tussen mijn vooraadje. Meteen wist ik al dat ik een strepentruitje voor de jongenspop zou gaan breien. 



Het is wel altijd spannend of je genoeg wol van iedere kleur hebt..... In dit geval kwam ik royaal uit. Zelfs toen er een mutsje bij gebreid was hield ik nog ruim over. 

Het breien was zo gebeurd, maar nu het draadjes instoppen nog...

Voor het broekje moet ik nog even in mijn voorraad stoffen graven, maar ook dat komt vast wel goed.

Hebben jullie de herfst ook al in de bol?

5 opmerkingen:

  1. Dat kan haast niet anders, hé, met het stormweer dat we al gehad hebben. Ik probeer nog wel een beetje het zomergevoel vast te houden, al wordt dat steeds lastiger. Leuke strepentrui met mooie kleuren!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, het binnen gezllig maken 😀
    Dat wordt een leuke trui, lekker vrolijk.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is nu echt herfst, met veel wind hier bij ons.(elke dag)
    Dan krijg je zin om warme kleuren te gebruiken, het gestreepte truitje en muts past hier goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een lief truitje. Ja hier begint de herfst ook steeds meer vaste voet aan de grond te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die herstkleurtjes bij elkaar! Ik ben benieuwd welk stofje je erbij gaat combineren.
    Wij genieten ook van de herfst.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie