donderdag 20 juli 2017

Tricot setje voor groot en klein

Na acht K3 jurkjes en vier Mega Mindy pakjes was het heerlijk om mijn fantasie weer eens te laten gaan.
In mijn "lapjesbox" met tricots gedoken viste ik er een stukje grijze tricot uit met een leuk kruisje-rondje motief. Erbij koos ik een felroze tricot, want grijs is anders ook maar grijs.

En dit is het geworden:


Gezellige foto toch, zo bij de hortensia's.....?!

Voor Isabel maakte ik een jurkje, roze met een grijs aangerimpeld rokje. Met het oog op het najaar maakte ik het met lange mouwen. Erbij kreeg ze een maillotje, ook van roze tricot en een brede hoofdband met grijze strik. 

Josefien kreeg een grijs t-shirt met lange mouwen en erbij een eenvoudig broekje met elastiek in de taille. Dit met het oog op kleine kindjes, die graag hun pop zelf aankleden. Erbij kreeg ze een grappige muts van twee kleuren tricot. De puntjes van de muts zijn omgevouwen, wat echt heel leuk staat. 

Hieronder laat ik het resultaat nog even wat duidelijker zien. Zie je ook als finishing touch de applicaties op het jurkje en het t-shirt? 


Het patroon van het jurkje en de hoofdband zijn van mijzelf, de maillot die Isabel aan heeft en het setje van Josefien zijn van Christel Dekker.

Fijne dag!

7 opmerkingen:

  1. Mooie setjes heb je weer gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat kan ik me voorstellen, even afwisselen met iets anders ;)
    En ja het klinkt misschien een beetje afgezaagd, wederom prachtig :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook weer zo lief. Ik kwam laatst de babyborn van mijn dochter tegen toen we op zolder aan het opruimen waren. Ik zou bijna een bestelling bij je plaatsen, haha. Maar inmiddels is babyborn weer opgeborgen en beperk ik mij tot mijn eigen poppenkinderen. Fijn weekend vast. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve stelletjes! Ik kan mij voorstellen dat je na een serie pakjes toe bent aan zelf iets bedenken. Ik heb laatst mijn stofjes opgeruimd en bij elk lapje zag ik een leuk setje voor de pop voor mij. Het gaat er vast weer eens van komen, eerst verder met opruimen. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap lapjeswerk Jannie! Dit zijn weer hele leuke setjes geworden met restjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat dat leuk bij elkaar dat grijs en felroze.
    Ik heb een tweelingnaald om tricot te naaien, doe je dat ook of op een andere manier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de zomen aan mouwtjes en pandjes gebruik ik de tweelingnaald, Loes, maar ik ben in het bezit van een lockmachine en naai daar het tricot mee. Gaat geweldig!
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie