dinsdag 14 maart 2017

Dinsdag poppendag ;-) Stoer met een rugzak

Wat heel grappig is in de poppenkleertjesbusiness (een prachtig woord voor scrabble, maar dat terzijde) is dat klanten achter elkaar dezelfde vraag hebben. Zo werd ineens al de jongetjeskleding besteld, door verschillende klanten. Een dag later kreeg ik twee verzoeken voor stoere jongenspoppenkleding. 
Ik denk dat de jongenspoppen momenteel populair zijn of zo..... ;-)

Het is heel leuk om ideeën van klanten aangedragen te krijgen. Niet alles gaat lukken, maar deze keer vroeg iemand mij om een stoer setje te maken, bestaande uit een bloesje, broekje en een rugzakje. Zo leuk! Bloesje en broekje waren geen probleem.....
Die rugzak stond, jullie raden het al, ook op mijn lijstje. Maar de beste manier van mijn lijstje afwerken is een bestelling. Hebben jullie dat ook?

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat al een patroontje van een rugzakje had uit een hele oude Libelle, die ik ooit van een vriendin kreeg. En nu was het zover, ik "moest" het patroon gebruiken.

Het bloesje en broekje waren snel gemaakt. De rugzak was, dankzij het patroontje, wat heel goed klopte, goed te doen. Oké, het was een beetje pietepeuterig om de draagbanden te draaien, maar met een veiligheidsspeld en wat geduld ging het prima. Op de klep van de rugzak naaide ik een doorzichtig stukje plastic, waarin een label past. De poppenmoeder kan hier de naam van de pop op schrijven. Leuke gadget, dacht ik zo.

Het is uiteindelijk een stoer setje geworden, precies zoals ik in mijn hoofd had zitten. Tim, die met Isabel kwam spelen, wilde graag even voor mannequin spelen. 


Hopelijk is er weer een poppenmoedertje erg blij bij het uitpakken van haar cadeautjes.

Hoe zal het zijn met de poppen van de andere poppenblogs?
Kijk bij Rita of Akkelien voor nieuwe verhalen en klik van daaruit naar de andere bloggers. Zo gezellig om te lezen!

10 opmerkingen:

  1. wat een supermooi setje is het geworden. Ik krijg altijd de naaikriebels als ik je blog lees. Zoo inspirerend! liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleertjes, met echte stoere zakken op de broekspijpen!!!En die rugzak....'vet cool'!
    gr.Frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat een geweldige stoere set!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEWELDIG leuk!! ja ik herken dat wel, dat klanten een idee aandragen, vind ik ook leuk om te maken :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bent een kunstenaar ,allemaal even mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jannie, wat is dat kunstig en super mooi!
    Dat je je daar aan gewaagd hebt, maar het is goed gelukt, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal. En er is vast weer een poppenmoeder erg blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een stoer pak. En de rugzak in ik helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je zou zeggen dat de poppenmoeders voor elkaar niet onder willen doen! Geweldig dat je creaties zo goed verkocht worden, dan blijft het ook leuk om te doen...
    En ik snap het nog ook! Je kleertjes zijn tè leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt een topsetje Jannie, lekker stoer, mooi en die rugzak, geweldig, hoe je dat toch steeds weer voor mekaar krijgt!!! Grote bewondering!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie