dinsdag 7 maart 2017

Dinsdag poppendag ;-) Ballerina's

Al heel lang stond op mijn lijstje het maken van een balletpakje voor de pop. Ooit maakte ik er al één. Dat was deze. Ik werkte toen nog onder "Jannies Hobbyhoek", zie je dat?


Met een roze rokje en beenwarmertjes, precies zoals hij besteld was. Op zich een prima modelletje, wat ik bewaarde om er nog een aantal van te maken. Wat er natuurlijk nooit meer van kwam, haha. Want ja, dat lijstje wordt nooit afgewerkt.......

Totdat een paar weken geleden iemand vroeg of ik balletpakjes maakte, compleet met tutu. Toen begon het te kriebelen en zei ik ja. Eén van haar dochters is 11 maart jarig. Maar omdat ze twee poppenmoedertjes in huis heeft en ruzie in huis wil voorkomen bestelde de moeder er meteen maar twee, een roze en een paarse. Oeps....

Vol goede moed ging ik aan de slag. Deze keer gebruikte ik een elastische velours, wat geweldig geschikt is voor de pakjes is, zo bleek. Ik had er echt zin in en besloot er dan meteen ook maar een paar voor in mijn winkeltje te maken. Kon ik meteen de "kinderziektes" eruit halen. Het was even een werkje om de pakjes passend te krijgen, maar volgens mij is het gelukt. 
De tutu's hebben elastiek in de band, zodat de moedertjes ze gemakkelijk aan kunnen trekken. De pakjes sluiten achter met klittenband. Hoofdbandje erbij, natuurlijk ook elastisch. 
Onder het naaien bedacht ik dat het leuker was om  in plaats van de beenwarmertjes balletschoentjes te maken. Dat lukte wonderwel (klink ik nu erg verwaand? 😁) en nu zijn de pakjes klaar.


Isabel en Carmen voelen zich echte ballerina's in deze pakjes. Zie ze maar eens mooi dansen!

Volgende week worden de bestelde pakjes bij de klant afgeleverd. Hopelijk zijn de poppenmoeders én  hun poppen blij met de pakjes.

9 opmerkingen:

  1. Wat snoezig die ballerina pakjes, de poppenmoedertjes zullen blij verrast zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt en romantisch met de tule ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En daar mag je best trots op zijn, als het zo goed lukt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal niet verwaand, ik weet het al, dat je een expert bent op het ontwerpen en maken van nieuwe pakjes voor de poppen :) en natuurlijk hun poppenmoeders! Super leuk zijn ze geworden en het is ook een goed idee dat je meteen voor je winkeltje gewerkt hebt, je zit nu immers hlemaal,in de balletpakjes ;) Groetjes en veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk! Zie ze daar eens staan met de kromme beentjes in balletpakjes... Een komisch gezicht!
    Het ontwerpen van poppenkleertjes is echt jouw ding en niet iedereen kan dit. Petje af hoor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg. Precies de goede stof ervoor. Je mag jezelf best een pluimpje geven. Ik zou zeggen: Missie geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn echt prachtige pakjes geworden. Ik denk dat er twee erg blije poppenmoedertjes zullen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig gemaakt!! In de tijd dat ik poppenkleertjes naaide, maakte ik ze ook. Erg leuk om te doen. Helaas heb ik er geen foto's meer van. Het was voor het digitale tijdperk.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik val bijna om van verbazing, ze lijken precies uit de winkel te komen, hoe doe jij dat toch telkens weer? Ik durf er nog steeds niet aan te beginnen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie