dinsdag 7 februari 2017

Dinsdag poppendag: nieuwe kleren voor Tim.

Afgelopen week kwam Tim, het vriendje van Isabel weer eens op bezoek. Natuurlijk gingen Tim en Isabel samen eventjes in mijn werkkamertje kijken. Toen Tim terugkwam zei hij verongelijkt: "Isabel heeft heel veel nieuwe kleren gekregen en ikke niet..." Dus besloot ik hem blij te maken met een nieuwe set. 
Het toeval wilde, dat ik heel veel zin had in kabels breien. Mijn stekenboek lag al klaar en de keuze was gauw gemaakt. Lichtblauwe Bravo (Schachenmayr) uit mijn wolletjes gevist en maar gewoon begonnen. Het truitje was al gauw klaar en natuurlijk moest er ook een muts bij! "Het is toch immers een wintertrui!"
Toen die ook klaar was zocht ik tussen mijn lapjes en vond een mooie donkerblauwe babyrib. "Ik vind de muts en de trui heel stoer geworden", zei Tim. "Mag ik dan ook een stoere broek met grote zakken?" Nou vooruit dan maar....de broek kreeg grote klepzakken opzij. Toen Tim het hele setje aantrok, keek ik tevreden. En hij gelukkig ook.
Het is dan ook een fijn, tijdloos setje geworden.




Ik kon het niet laten om jullie een paar close-ups te laten zien van de details. Bijvoorbeeld de grote klepzakken waar Tim voor viel, of de kabels op het voorpand. 



Zou er nog nieuws zijn bij de andere (poppen)blogs? Ik ga maar eens bij Rita  of Akkelien
 kijken, vandaar kan ik verder klikken naar andere avonturen.....

Wat gaan jullie doen vandaag?


11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige trui heef Tim weer gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk zeg, echt lekker stoer. Echt knap gemaakt met al die details. Tim boft maar, hij zit er weer warmpjes bij zo.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat een mooie en stoere set! Echt leuk, met die kabels.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk dat setje ,en ik ben aan het werk af en toe een kleine pauze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou.., die details mogen er wezen! Tjonge, wat heb je dat leuk gedaan en Tim kan dik tevreden zijn. Wat een prachtig wintersetje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super outfit, precies op tijd want het wordt weer KOUD :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Precies op tijd want er schijnt slecht weer aan te komen ;)
    Ik heb vandaag gewerkt en nu ben ik aan het breien, bestellingen voor carnaval :) groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig mooi die trui. Eens kijken of ik dat in de toekomst ook kan doen met die kabels. Truitje is toch niet zo groot en ik ben gek op kabels. Liefs Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie