zondag 22 januari 2017

Nog steeds koud...Isabel is er klaar voor.

Brrr, het blijft koud. Maar het is wel prachtig weer om naar buiten te gaan. Isabel staat in ieder geval te trappelen om lekker in het zonnetje buiten te spelen. Met deze outfit kan ze er zeker tegen. 


Weten jullie nog dat ik ik deze blog (klik) een truitje breide met ruitjes? Ik vond het resultaat zo leuk (en niet minder leuk om te doen 😊) dat ik er nog een truitje en muts mee breide, nu voor Isabel. Ik koos wit met fris rood. Leuk toch! Tijdens het breien krijg ik dan allerlei ideeën om het tot een compleet setje te maken, maar ik moet zeggen, dat pas als ik in mijn lapjeskratten duik, het nog wel eens verandert. Want aan deze donkerblauwe babyrib had ik niet meer gedacht. Hij past er perfect bij. Maar moest het een broekje of een rokje worden? Ik was bang dat het rokje wat propperig over zou komen. Gelukkig had ik genoeg stof om beide kledingstukken te maken. Dan kon ik altijd nog zien. 
Zoals jullie zien is het het rokje geworden.


De trui sluit met twee lieve hartjes-knoopjes.


Het rokje is een nieuw ontwerp. Zó leuk om te doen: nieuwe kleertjes bedenken en ontwerpen! Het heeft stoere zakken, een echt splitje achter en een band van breed elastiek. Natuurlijk houd ik er zo veel mogelijk rekening mee dat de poppenmoeder/vader het kledingstuk zelf moet kunnen aantrekken. Dat vergroot de zelfstandigheid en zelfvertrouwen van het kind en dat vind ik erg belangrijk. 


Ik ben heel tevreden met het resultaat. En, niet onbelangrijk, Isabel ook. Ik kan jullie vertellen dat het setje "buitenspeel-proof" bevonden is. 

Hebben jullie ook lekker van de zon genoten?








8 opmerkingen:

  1. Oh, als ik hier die prachtige setjes voorbij zie komen, denk ik steeds dat ik ook dringend aan de slag moet voor de babyborns hier in huis, maar de tijd ontbreekt, het werkt aanstekelijk, snel wegzappen of ze krijgen het in de gaten!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit weer mooi gemaakt! Leuk dat je zo goed nadenkt over de gebruiksvriendelijkheid, dat jonge poppenmoeders er zelf mee aan de slag kunnen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi setje, en zo fris met dat wit en rood.
    Je hebt weer een leuk rokje gemaakt,
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker leuk, zo'n truitje met ruitjes...
    Ik denk dat mijn poppen dat ook heel graag zouden willen!
    Isabel is in elk geval goed op de kou gekleed en ik denk dat ze met veel plezier naar buiten gaat.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk setje! Mooi, dat wit met rood en dan zo'n leuk rokje erbij. Kijk maar uit, anders wil Isabel niet meer naar binnen met zulke leuke kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtig rokje. Ik vind zelf ontwerpen ook zo leuk. Eens kijken of ik binnenkort weer eens inspiratie heb..
    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk zeg dat rood met wit, en de leuke hartjesknoopjes maken het helemaal af.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie