dinsdag 3 januari 2017

Dinsdag poppendag: Winter?

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Laten we hopen dat het een mooi, creatief jaar gaat worden. Ik hoop in ieder geval door te gaan met het aankleden van de poppen.

Gisteren ging ik al vroeg boodschappen doen. Aangezien er een aantal zware boodschappen bij waren moest dat met de auto gebeuren. Man, man, wat zat het ijs stevig op de ruiten! Zou de winter er dan echt aankomen?

De poppen zouden het graag willen, want dan kunnen ze hun nieuwe winterpakjes aan. Afgelopen zaterdag maakte ik deze voor Isabel en Josefien. Gezellig zaten ze bij me in mijn werkkamertje te kwekken. Tussendoor pasten ze braaf de pakjes, tot ik er tevreden mee was. Isabel kreeg het zelfs nog voor elkaar dat ik er een paar wantjes en slofjes bij maakte..... Ze weet precies hoe ze naar me moet kijken om haar zin te krijgen. 😍 
Josefien houdt niet van wantjes, en slofjes zaten al aan haar pakje vast. Ze was tevreden met haar pak. 




Zie je ze allebei tevreden kijken? Toen ik gisteren vertelde, dat het gevroren had, wilden ze meteen naar buiten. Nou, dat hebben we dan maar meteen gedaan. Met rode, frisse wangen zaten ze even later op het mouwplankje van de strijkplank na te genieten "En nu nog sneeuw,  Jannie, dat zou leuk zijn!"

Wie weet.....

Zouden de poppen op de andere blogs nog wat beleefd hebben? Ik ga eerst maar eens bij Rita kijken, of bij Akkelien van De breimeisjes en vandaar klik ik door naar de andere (poppen)blogs.

Moeten jullie echt ook eens doen, je leest dan allerlei leuke belevenissen. Aanradertje!!







9 opmerkingen:

  1. Ja, de dametjes kunnen er tegen hoor! Heb je voor jezelf ook zo'n warm pak gemaakt Jannie?
    Ik vind ze ontzettend leuk en sta iedere keer weer versteld hoe je het verzonnen krijgt!
    Van mij mag het winter worden hoor, maar ik ben bang dat het een beetje van dit en van dat zal gaan worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook de beste wensen en wat een schattige pakjes. Ik las dat er gisteren sneeuw was gevallen in Drenthe dus wie weet. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk, die pakken! Klaar voor de winterkou!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor jullie de beste wensen, wat een leuke pakjes. Doet me denken aan vroeger tijdens carnaval, toen had ik een konijnenpak waar ik helemaal inpaste :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mij betreft mag de winter komen en jouw poppendames kunnen ertegen. Geweldig, wat een leuke pakjes! Ik heb ook nog eens zo'n pakje gemaakt, in een koeienprint. Dochter is inmiddels 22, dus die speelt er niet meer mee. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi die pakjes in dierenprint, vooral de eerste met de oortjes! Je bent een wonder op de naaimachine.
    De beste wensen voor dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke en warme pakjes, die kunnen de winter nu wel aan! Je blijft me verbazen met je creativiteit met de poppen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie