dinsdag 10 januari 2017

Dinsdag poppendag: Sneeuwpak met hondenoortjes

Ik moet jullie iets bekennen....
Vorige week maakte ik voor Isabel een winterpak met oortjes. (klik
Dat was niet alleen om Isabel warm te houden, maar het was ook een soort van "oefenpak". Het patroon van dit pak is van Christel Dekker (Wolly online). Ik had het al lang in huis, maar het was er nog nooit van gekomen om deze uitvoering te maken. 

In december ontving ik van een moeder een mailtje of ik een sneeuwpak met oortjes kon maken. In eerste instantie wilde haar dochtertje een pak met een paardenthema. Ik bedacht toen dat het leuk zou zijn om het te maken in bruine fake fur met een paar paardenoren. Dus stuurde ik een mail terug met dat voorstel.

De volgende dag kreeg ik een mailtje terug: haar dochtertje was veranderd van keuze. Ze wilde nu graag een winterpak voor de jongenspop. Natuurlijk moest het een jongenskleur zijn en er moesten sterretjes op staan. Oké, geen probleem, mailde ik terug. 

Maar ach, je weet hoe kleine meisjes zijn: 😉
Weer  een dag later kreeg ik weer een mail: dochterlief wilde nu een winterpak, roze jogging met diertjes erop (en dan ook nog het liefste hondjes 😅) en hondenoortjes.....
Moeder verzekerde mij dat dit het laatste verzoek van haar dochter was, en dat ze niks meer mocht veranderen.......

Dus toog ik naar de stoffenwinkel....maar helaas, geen roze joggingstof met diertjes (en helemaal geen hondjes......). 
Thuisgekomen struinde ik het internet af en na even zoeken vond ik bij Stoffenfeest een felroze stof met zebra's. Het was softshell en uitermate geschikt voor zo'n winterpak. 
Halve meter besteld (en voor de zekerheid ook nog een halve meter roze sweatstof met paardjes, maar die bleek niet geschikt te zijn -> te dun)  en aan de slag gegaan.

En nu is hij af! De hondenoortjes waren toch wel een probleempje, want doordat soft shell een dikke stof is, bleven ze rechtop staan. En mijn bedoeling was juist dat ze een beetje zouden "hangen". Dat heb ik dus maar opgelost door de oortjes naar beneden te buigen en vast te naaien. 


Het meisje wilde ook nog graag een muts, sjaal, wantjes met koord en slofjes erbij. Natuurlijk ook roze! Dat werd een felroze fleece....


Zo, volgens mij kan haar pop nu wel met - 50 graden naar buiten, haha. Ik hoop dat ze er tevreden mee is. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan.

En haar wensenlijstje is nog niet klaar. De kleine pop wordt verwend met een Mega Mindy pakje. Daar zal ik me nu maar eens op gaan storten.

Fijne dag! 

Lees ook eens de andere (poppen)blogs! Begin bijvoorbeeld bij de breimeisjes, en klik van hieruit door naar de anderen.





10 opmerkingen:

  1. Wow, dat heb je mooi gemaakt! En wat een leuke stof!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keimooi gemaakt Jannie, jij weet dit telkens tot een goed eind te brengen, eender welke eisen er worden gesteld, ongelooflijk!! Heel mooi stofje ook en ze weet je voorlopig nog bezig te houden lees ik, fijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige kleertjes. Ik ben helemaal verliefd!!! GElukkig zit ik beneden te typen en zit Lizzy oh nee, ze zit naast de tv ^^. Gelukkig ziet ze dit niet, wou ik zeggen. Goed gedaan! liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden :) De kleine dame weet het al goed te vertellen ;)
    Jij hebt het weer super omgezet naar een mooie outfit, daar kan pop mee voor de dag komen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleine meisjes en hun wensen. Jij weet er goed raad mee. Schattig sneeuwpak met warme accessoires. De poppenmoeder kan haar pop zonder probleem mee naar buiten nemen nu het wat gaat winteren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kleine meisjes kunnen als een blad van een boom veranderen haha, je hebt het prachtig opgelost, wauw, het pak is heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik schat zo in dat ze het geweldig vind als ze het ziet. Alhoewel ze inmiddels misschien nog wel 3x van mening is veranderd ;-). Wat een leuk setje, dat pakje met muts, sjaal en wanten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige poppenkleedjes maak je, net echte kinderkleedjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie