vrijdag 4 november 2016

Even iets anders....mutsen en slabben

Hoe leuk is het om tussen alle drukte van de bestellingen even iets anders om handen te hebben. Hoewel, het blijft natuurlijk gewoon voor de  poppen, hoe kan het ook anders! :-D

Tussendoor maakte ik deze gehaakte mutsen, lekker in mijn luie stoel in plaats van achter de naaimachine. Het was leuk om weer eens een haaknaald vast te houden....


Voor een lief poppenkind mocht ik een paar slabbetjes maken. De ene kant met een lief katoentje en de andere kant met badstof, en daar krijg je zo veel friemeltjes van bij het knippen..... Het was een kleine moeite om er ook een paar voor mijn voorraadje te maken. Vooral nu mijn kamertje toch al vol met "rulletjes" lag. Het stofzuigen (en mezelf met de kledingborstel te lijf gaan) is dan tenminste niet voor niets.


Voor de rest heb ik eigenlijk niet veel nieuws te vertellen. Hebben jullie nog leuke nieuwtjes?

Groetjes, Jannie



12 opmerkingen:

  1. Handig dat je gelijk een voorraadje maakte! Ze zien er prachtig uit, net als de mutsen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige mutsen, geen straf als je die moet dragen, Slabbers kun je als poppenmoeder nooit genoeg hebben :)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mutsen zijn erg mooi geworden. Ook de slabbetjes, waar je inderdaad nooit genoeg van kunt hebben zijn leuk. Ik herken overigens zelf de opmerking over stofzuigen en mijzelf met de kledingborstel te lijf gaan maar al te goed. Al moet ik zelf ook regelmatig de kat achterna als hij mijn bolletje weer als zijn persoonlijke speelgoed ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mutsjes zijn heel erg leuk, ja het is ook zo ontspannend als je lekker zit te haken. Achter de naaimachine zit ik niet zo vaak, want het haakvirus heeft me te pakken, haha.
    Fijn weekend,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om tussen andere dingen ook iets leuks te haken. De mutsjes zien er mooi uit. Schattige slabbertjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die slabbetjes en mutsjes. Soms best prettig om even wat kleins tussendoor te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattige mutsjes en hele hippe slabbetjes, je blijft het goed vinden om de baby borns aan te kleden, niet Jannie? Ik zou er ook eens werk van moeten maken voor mijn kleindochter.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je creaties voor de poppen zien er altijd zò leuk en snoezig uit... Ieder kind wel toch wel zo'n mutsje voor de pop...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er allemaal weer schattig uit! Zo lief, de genaakte mutsjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke dingetjes heb je weer gemaakt. Lief in die zoete kleurtjes.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jannie, wat een schattige mutsjes en slabbers heb je gemaakt!!! Voor het goede doel in Duitsland ga ik van de week weer aan de bak met mutsjes. Kleine moeite groot plezier (en Lizzy zit alweer te azen, ghighi). Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie