dinsdag 29 november 2016

Dinsdag poppendag: Kerstjurk

Het is al even geleden dat ik iets schreef. Het is ook zo ontzettend druk, zo vóór Sinterklaas. Mijn winkeltje is bijna leeg, en dat wil wat zeggen. Bovendien had ik begin november zo veel bestellingen, dat ik soms hele dagen achter mijn naaimachientje zat, en dat kwam mijn lichaam niet ten goede. Op een gegeven moment kon ik de knopspelden bijna niet meer in de stof geprikt krijgen.... Dat deed me rigoureus besluiten voor Sinterklaas geen bestellingen meer aan te nemen. Het bloggen kwam ook op een laag pitje te staan. Nu is alles weer rustiger, lichaam en geest zijn weer uitgerust en daar ben ik blij om. Ik heb jullie gemist....

Zo, en nu is het tijd voor iets nieuws:

Als er iemand gaat vragen om een kerstcollectie begint het bij mij al te kriebelen. Nu is een hele collectie wel heel erg ambitieus, hihi, maar één kerstjurkje moet toch te doen zijn. Rode velours had ik nog in huis en het idee was zó geboren. Nu maar hopen dat het uitvoerbaar was....

Zo begon ik aan het avontuur. En het ging geweldig! Het rode jurkje paste bijna meteen. Alleen het rokje aan de achterkant heb ik twee keer moeten tekenen. Ik had me gewoon in de maat vergist....

Het resultaat zie je hier.


Een rood jurkje met witte kantjes en bandjes, een wit maillotje erbij en de kerstmuts (met belletje) maakt het compleet. 

Ik was er zelf eigenlijk meteen verliefd op en plaatste het nog vóór het helemaal klaar was al op mijn Facebookpagina.Hele leuke reacties kreeg ik erop, dus ik besloot om er een paar meer te maken. Maar dan moest ik eerst "even" op stof uit. Dat was een tegenvaller: de stof was uitverkocht en niet meer te bestellen. 
Een moeder had al twee jurkjes besteld voor de poppen voor haar beide dochtertjes. Het leek haar zo'n leuk cadeautje voor onder de kerstboom. Kerst is nog ver weg, dus durfde ik die bestelling aan te nemen. Ik heb immers geleerd op tijd aan de bel te trekken (hoop ik😜). Gelukkig had ik nog voldoende velours voor een tweede. Want het moesten wel dezelfde jurkjes worden.....Geen ruzie met Kerst :-)))

Nu heb ik dus andere stof gekocht. Ook heel mooi, vind ik zelf. Van de week ga ik daar maar eens mee aan de slag. Ik hoop dat de jurkjes net zo mooi worden. Wish me luck....

Tip: ga ook eens kijken bij de andere poppenblogs. Heel gezellig.
Te beginnen bij Rita,  van waaruit je kunt doorklikken naar alle blogs die meedoen met de poppendag.

Ik ga dat ook gauw doen.....

Fijne dinsdag!



14 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg en ja ik wens je geluk, gaat goed komen..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend ... en het komt goed ...
    Als ik dit kleedje bekijk TOPPIE ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk!! Wat fijn dat er zoveel animo voor is. Hoewel, het kan ook te gek dus...
    A.s. donderdag ga ik weer knutselen met mijn vriendin met wie ik vroeger een winkeltje had met poppenkleertjes. Wie weet komt er nog weer eens wat uit voort. Eerst mijn patroontjes maar weer eens opduikelen, ik heb mappen vol. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat weer mooi gemaakt! Vervelend dat die stof op was... Veel succes met het alternatief :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is je winkeltje echt bijna leeg?! En er hing zoveel op de rekken laatst! Goed bezig! Fijn dat je lichaam zich snel herstelt van het vele naaien en dat je alweer zulke mooie kerstjurken maakt. Bedankt voor de reclame! Ik zal het zeker voor jou ook doen, als het eens voorkomt.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een super leuk jurkje! Daar zijn die kleine poppenmoedertjes vast erg blij mee! Straks willen ze zelf ook nog zo'n jurkje aan, haha ;)

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig kerstjurkje is dat geworden. Daar zullen die meisjes heel blij mee zijn!
    Wel goed op jezelf passen hoor.
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je weer oké bent :) je gezondheid gaat voor!! leuk jurkje, ik kan me goed voorstellen dat daar vraag naar is :) zoals gevraagd;) Ik wens je good luck
    en ook veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, we moeten allemaal beter luisteren naar ons lichaam, helaas vergeet ook ik dat vaak en moeten we het dan bekopen. Gelukkig ben je weer beter en heb je een hele schattige kerstjurk gemaakt, benieuwd naar de nieuwe stofjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super schattig, ik dacht wel dat je al erg druk was.
    Je hebt je tijd erg goed gebruikt.
    Groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik zie dat ik nog helemaal niet heb gereageerd!
    Soms lees ik blogs zonder dat te doen, dat zit ik meestal op de tablet. Reageren vind ik dan zo lastig en ik ben dan ook niet ingelogd, vandaar ...
    Maar dat jurkje is enig, daar zou je er zo tig van kunnen maken!
    Het moet alleen wel leuk blijven en luister naar je lichaam hoor. Balans houden is heel belangrijk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig jurkje is het geworden. Met recht kun je er trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een superleuke jurk! Die is heel erg mooi geworden. Mag je zeker trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie