dinsdag 4 oktober 2016

Poppendag: prinsessenjurk.

Een tijdje terug zag ik bij de Zeeman een paar "kroontjes-haarspelden" in een zakje. Het zakje hing tussen de kinderfeestjes-artikelen, dus ik denk dat het daarvoor bedoeld was. Meteen zag ik voor me dat ik daar leuke kroontjes voor bij een prinsessenjurk kon maken.
Afgelopen week kwam het zover dat ik er ééntje maakte. Rosita vond dat zij de jurk mocht showen, ze had al zóóó lang niet meer voor mannequin gespeeld! 

Zie je hiernaast Rosita stralen in haar mooie prinsessenjurk! Ik moet zeggen dat hij haar wel heel mooi staat, dat lichtblauwe bij haar donkere huid.
Bijzonder aan de jurk is het zilveren satijnen schootje. Het ruche langs de randen bedacht ik zelf. 
Het patroon van deze jurk is van Christel Dekker.
Hieronder zie je het kroontje.  Zoals ik al zei, was het eigenlijk een haarspeld.Er zat een kam aan om de kroon in het haar te steken. De kam sloopte ik van het kroontje af en ook knipte ik een klein stukje van de zijkanten. Nu past het mooi om het hoofdje van Rosita. Een stukje zilveren elastisch biaisband om het hoofd, het kroontje erop naaien en klaar is Kees.


Ik ben benieuwd wat voor nieuws er is bij de andere blogs!
 Kijk bij 
voor het complete lijstje met poppenblogs!

Groetjes, Jannie










10 opmerkingen:

  1. Een prachtige prinsessenjurk! Heel goed bedacht, dat feestelijke kroontje erbij :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend gevonden! Echt goed van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me goed voorstellen dat Rosita de jurk wilde showen, ik denk dat alle poppen dat wel wilde. Weer een super mooie creatie :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee en past heel goed bij de mooie jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke idee om het kroontje zo om te toveren.
    De prinsessenjurk is geweldig mooi, echt de Elsa kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schat van een jurkje heb je gemaakt! En de stofkeuze is helemaal geweldig, het prinsesje schittert echt hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, als mijn kleindochter deze prachtige prinsessenjurk ziet, wil ze vast eentje voor zichzelf, zo mooi als hij geworden is en dan dat kroontje erbij, geweldig!
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie