dinsdag 13 september 2016

Dinsdag.....geen poppendag.

Vandaag is het dinsdag, maar voor mij even geen poppendag. Helaas heb ik geen nieuws te melden over de poppen. 

Misschien is het leuk als ik vertel wat we het afgelopen weekend hebben gedaan. :-))

Ieder jaar is het bij ons op het dorp jaarmarkt, compleet met kermis en biertent. De kermis en biertent staan pal voor onze deur. Ook is er op zaterdagmorgen een rommelmarkt georganiseerd, zodat we dan de straat niet uit kunnen. Eigenlijk kunnen we drie dagen geen kant op. En omdat wij niet zulke feestvierders zijn gaan wij er de laatste jaren tijdens de markt een paar dagen tussenuit. Zo ook deze keer. We trokken naar Heel in Limburg. Wat is het daar mooi! Nooit geweten dat die Maasplassen zo uitgestrekt zijn. 
We hadden onze fietsen mee en troffen het geweldig met het weer! Twee dagen toerden we rond en hebben we genoten! 

Genieten van het uitzicht 



Picknick-kleedje mee

Genieten van de gezellige drukte bij het water

Overvaren met het pontje
 Bij ons huisje stond een hazelnotenboom. De meeste hazelnoten lagen op de grond. Zonde om te laten liggen natuurlijk.  Dat wordt snoepen!


Weten jullie nog dat ik het tijdschrift "Sokken haken" kreeg van De breimeisjes? Ik mocht van mezelf pas beginnen met sokken haken als mijn tas klaar zou zijn. 
Maar ja, die tas moet gevoerd worden met een lapje stof en dat kon ik natuurlijk niet doen tijdens dit weekend. Mooi excuus om toch alvast te beginnen met een paar sokken. Toch?

Dus gooide ik een paar bolletjes garen, het bewuste tijdschrift en een paar haaknaalden in een tas en begon er aan. Zoals je ziet gaat het tot nog toe goed. Ze passen!!


Ik hoop dat het nog even mooi weer blijft. Dan heb ik die sokken nog niet nodig. 
Nu ik weer thuis ben moest ik van mezelf de sokken even wegstoppen. Want ja....die tas moet eerst klaar!


8 opmerkingen:

  1. Ha, wat leuk, dat je het tijdschrift mee had tijdens jullie paar dagen weg! En je hebt al een mooi begin, zie ik :-)
    Goed idee, om zo even samen eropuit te gaan.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie het voorzien hadden ;) Beter gedaan als wij laatst! Wat leuk die sokken, ziet er al goed uit. Een keer poppenblog overslaan kan best hoor, zeker met zo'n leuk alternatief. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk weekend hebben jullie gehad en met mooi weer, schitterend!.
    Het begin van de sokken ziet er wel mooi uit, met haken doe je het toch weer anders dan breien zie ik, dan begin je bij het been inplaats van de teen (dat rijmt, haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk wkend....en wat wordt je sok gaaf :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, jullie maken gewoon van de nood een deugd! Ik had precies hetzelfde kunnen doen, want om nu verplicht in andermans herrie te moeten zitten ... nee, bedankt...
    Sokken haken ... leuk! Zelf nog nooit gedaan ..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk, zo'n minivakantie, en dan ook nog zulk mooi weer treffen.
    Sokken haken staat hier ook nog steeds op de 'to do list' Ooit een boekje gekregen, met sokkenwol en al, maar nog steeds niet aan begonnen.
    wie weet van de winter
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk is dat een goed excuus! Staat je nu al goed. Ik heb je genomineerd voor One Lovely Blog Award. Het is geen verplichting, dus voel je vrij. Kijk voor de regels op http://met-naald-en-draad.blogspot.nl/2016/09/one-lovely-blog-award.html.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een keertje geen poppendag moet ook kunnen, zeker als je van een vakantie nog snel kan genieten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie