dinsdag 20 september 2016

Dinsdag poppendag: Pietenpakken en misschien ook Sinterklaas...

Wat was het warm afgelopen week! Geen temperatuur voor een haak- of breiwerkje buiten. Dus maakte ik van de nood een deugd en begon vast aan de Pietenpakken.
Het was een raar idee om met de ventilator aan deze pakjes te maken. 

De poppen waren al lang blij dat ze niet meer zo alleen in mijn werkkamertje zaten en kletsten honderduit. Over welke kleuren ze zo mooi bij elkaar vonden staan...... Over dat de stof toch wel heel mooi glansde.... Maar dat het wel dezelfde pakjes als vorig jaar werden. En daar hadden ze een punt mee.
Rosita zei, dat ze het wel leuk zou vinden als ik ook een paar andere kleuren satijn zou gebruiken. "Welke vind je dan mooi, Rosita?" 
Meteen zei ze: "Nou, rood en geel en groen, maar die heb je helemaal niet in de lappendozen zitten."
Ik vond dat ze gelijk had. Rosita noemde mooie, felle kleuren. Echt iets voor Pietenpakken. Dus toog ik afgelopen zaterdag naar mijn favoriete stoffenwinkel en kocht de gewenste kleuren. 


In mijn achterhoofd had ik ook het plan om een Sinterklaastenue te gaan maken. Het leek me wijzer om dat niet te vertellen, want dan zouden de poppen me helemaal gek zeuren wanneer ik daaraan zou beginnen. En wie dan dat pak zou mogen showen..... Maar ik bracht al wel een mooie donkerrode velours mee voor de tabberd, samen met goudkleurige banden en stevig vilt voor de mijter. Witte katoen voor het hemd en broderie voor de sier. Daar moet ik toch een heel eind mee komen. 


Dom genoeg legde ik de stofjes bij terugkomst op mijn werkbank en Isabel, toch wel de slimste van het stel,  had het meteen door. Gelukkig fluisterde ze in mijn oor wat ze had ontdekt. Meteen maakte ik met haar de afspraak, dat zij het pak mag showen als het klaar is, als ze haar mondje maar dicht houdt. Nu geeft ze me met een samenzweerderig gezichtje steeds een knipoog als ze me aankijkt.....

Ik ben benieuwd hoe lang ze het geheim kan bewaren.

Hoe zou het met poppen van de andere blogs zijn?


Fijne dinsdag allemaal.





10 opmerkingen:

  1. Een heel leuk idee! En wat een mooie stoffen en andere zaken heb je voor dit doel ingeslagen! Succes met de uitvoering.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes :) de poppen hebben wel smaak :) Wat leuk, weer een nieuw idee, ik ben benieuwd. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat was even schakelen hoor hahaha Zeker na die zomerse temperaturen.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent er in elk geval vroeg genoeg bij! Ook met het warme weer kunnen we niet stil zitten niks te doen hè.. Goed idee om dan achter de naaimachine te kruipen. En zo'n ventilator is ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren! Ben benieuwd naar je andere ontwerp ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi die stofjes, kantjes en bandjes. Wat een gezellige boel bij jouw op je kamer!! Ik moet nu nog niet aan Sinterklaas denken, wij zitten nog in de zomerse sferen en dat kan zomaar al gauw over zijn.( Het is vandaag tenslotte herfst)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk Pietenpakjes, ja die moeten in stevige kleurtjes hoor! Succes met het vervolg en het sintpak

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleuren gebruik je. Je bent lekker op tijd met de pakjes :)

    Groetjes,

    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geheimdoenerij daar bij jullie! Nu al bezig met zwarte pietenpakjes en een sintoutfit is ruim op tijd, maar je moet tijdig starten, maar dat is helaas niet mijn sterkste kant moet ik bekennen. Je koos mooie stofjes uit, dit komt goed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, die pietenpakjes. De tijd vliegt, dus wat op voorraad hebben voor Sinterklaas komt altijd van pas. Ik ben benieuwd naar je Sinterklaaspak!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie