zondag 28 augustus 2016

Sokken haken

Nee, ik ga hier geen gehaakte sokken laten zien.......ook al doet de titel van deze blog dat vermoeden.

Een tijdje geleden deed ik mee met de give away van De Breimeisjes. Overigens een aanrader om eens te bezoeken....een gezellige blog en ze maken geweldig mooie dingen, en  niet alleen breien, hoor!

Zij gaven een tijdschrift "Gehaakte sokken" weg. En ik won!
Gisteren viel de enveloppe op de mat. Altijd zo leuk om te openen...Daar zat niet alleen het tijdschrift in, maar ook een gezellige kaart en een theezakje met gehaakt bloemetje. Zó leuk! 



Natuurlijk bladerde ik meteen (ik stond nog naast de brievenbus, hihi) het tijdschrift door. Wat daar een leuke sokken , maar ook kniekousen, in staan! Ik kreeg meteen zin om te beginnen. Maar dat mag niet van mezelf, ik moet eerst mijn gehaakte tas afmaken. En dan.....

Jáááren geleden, ik woonde nog thuis, heb ik een keer sokken gebreid. Mijn moeder kon me toen nog mooi met de hiel helpen. Die sokken heb ik tot op de draad versleten. Ik droeg ze graag in mijn schaatsen en later als sloffen over mijn "gewone" sokken. 
Omdat ik zelf geen raad wist met de hiel ben ik nooit aan nieuwe sokken begonnen.

En nu won ik dus dit tijdschrift en wordt het tijd om nieuwe sokken te maken. Zij het dan gehaakte. Ik heb al gezien dat de beschrijving van de hiel duidelijk beschreven staat, dus het zou moeten gaan lukken.

Ik houd jullie op de hoogte!

Akkelien en Lydia, nogmaals hartelijk dank!




5 opmerkingen:

  1. Leuk dat je gewonnen hebt, staat ook nog op mijn lijstje :)
    Sokken euh breien, ben benieuwd naar je tas, heb dat berichtje denk ik gemist.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik ben benieuwd of ze net zo lekker dragen als gebreide sokken. Staan er ook babysokjes in? Ik heb (toen ik nog poppenkleertjes naaide) ook poppensokken gebreid. Dat wil met haken ook vast wel. Mmm, misschien toch maar weer eens voor de poppen aan de slag. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk snel je tas afmaken dan kunnen we je sokken gaan volgen leukleuk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het tijdschrift heel goed terecht gekomen :-)
    Ik ben benieuwd wat je er van je haakpen gaat rollen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik zie al helemaal voor me dat je nu als een gek die tas afmaakt om maar zo snel mogelijk aan sokken kan gaan beginnen... ;-). Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie