dinsdag 12 juli 2016

Poppendag: ondergoed

Oeps, alweer dinsdag! Wat vliegt de tijd. 
Wat maakte ik deze week? Ondergoed. Wie draagt er nu geen ondergoed? 



Ik maakte meteen maar een paar setjes, want ja, ze moeten geregeld in de was, toch?
En verschillende kleurtjes is altijd gezellig!

Ze zijn gemaakt van tricot, want dat draagt heerlijk. Maar het is altijd wat lastiger maken dan een gewoon katoentje. Althans, dat vind ik :-)
Je moet zo opletten dat de armsgaten en de hals niet gaan "bobbelen". Voor de zoom van het hemdje en het elastiek in de pijpen en langs de taille gebruikte ik een speciale steek voor tricot: ----V-----V----- zoiets wordt het dan. Dan kan de stof een beetje meerekken als het hemdje aan- en uitgetrokken wordt. Het hemdje sluit met een paar stukjes klittenband op het achterpand. Wel zo gemakkelijk voor het aan- en uittrekken.

Hebben jullie soms ook moeite met tricot naaien? Zo niet, heb je nog tips? Die zijn altijd welkom!!!
Ik ben namelijk nooit te oud om te leren........

Andere poppenblogs: 

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat jouw poppen ondergoed hebben, want dat wordt nogal eens vergeten ...
    Wat een leuke setjes maakte je! Ik ben ook niet zo dol op tricot naaien, het wordt nooit netjes naar m'n zin. Maar misschien moet ik gewoon wat vaker oefenen..
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, het ondergoed dat je gemaakt hebt! Ja, vind ik ook heel belangrijk, dat de poppen al in de basis goed aangekleed worden. Knap hoor, dat je met dat materiaal zo'n keurig resultaat krijgt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat ondergoed, ik doe het je niet na :) Ik vind tricot ook niet makkelijk om te verwerken. Het is niet te zien dat je er moeite me hebt. En ja een pop heeft ook ondergoed nodig, veel netter en ook leuk voor de kinderen, extra aan en uit kleden. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ondergoed is altijd nodig, niet? En in verschillende kleurtjes wordt het ook nog vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi ondergoed. Net als bij mensen is ook bij poppen ondergoed een mooie begin. Je hebt de setjes ondergoed prachtig gemaakt.
    Tricot is echt lastiger om te naaien. Vooral bij rondingen. Bij jou ziet het er mooi vlak uit zonder bobbels en zonder trekken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi ondergoed! Kan ik ook wat voor mezelf bij je bestellen misschien? Ja, tricot naait nooit zo leuk, maar er bestaan speciale naalden voor wist je dat? En die steek helpt ook wel. Maar jij kan dit toch perfect!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rita, voor de tip. Die naalden waren mij inderdaad aangeraden door de stoffenwinkel en dat werkt een stuk prettiger. Geen gaatjes :-)
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
    2. oh, ik ga binnenkort voor Lizzy aan de slag met tricot, ik ga er ook achteraan! dank je wel voor de tip Rita! Wat een mooi ondergoed heb je gemaakt Jannie. groetjes, Mariam

      Verwijderen
    3. Mariam, ook op de bolg van "De Gelukkige Naaister" kun je diverse naaitrucks vinden (onder het kopje "naaitips"), waaronder die van de verschillende naalden. Een goede naald werkt echt stukken beter, is mijn ervaring!
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie