woensdag 27 juli 2016

Opruimen

Af en toe is het gewoon nodig. Ik heb het over mijn hobbykamertje. In dat kamertje heb ik al mijn spulletjes staan die ik gebruik bij het freubelen. Bovendien bewaar ik daar ook mijn poppenkleertjes die op mijn website staan. Je kunt je dus voorstellen dat het er wel eens (nou, wel eens) een onoverzichtelijke bende is, terwijl ik van mezelf best wel een opruimer ben. Dus af en toe moet het weer even gebeuren: orde scheppen in de chaos. 

Nu heb ik gelukkig een hele grote kast, met veel planken en schuifdeuren ervoor. Dus ruimde ik ook die kast op. Als ik bezig ben vind ik het heerlijk om door mijn bakken met wolletjes, stofjes en andere spulletjes te gaan. Meteen weet ik weer wat ik allemaal op voorraad heb. Eén groot nadeel  zit eraan: ik krijg weer zo veel nieuwe ideeën, dat ik ook lichte stress ontdek bij mezelf. Wat zal ik als eerste gaan maken? En waar haal ik de tijd vandaan om al die ideeën uit te werken? Volgens mij moet ik  dan wel 150 jaar worden..............
Gelukkig is die stress maar van korte duur, hoor. Het moet wel leuk blijven. Iets van :"Niets moet, alles mag." Toch?

Zo kwam ik ook bij mijn doos vol kantjes, lintjes en bandjes. De meeste zaten slordig bij elkaar in een plastic zak. Die zak ging dus op zijn kop. Dat zag er zó uit:


Niet echt fijn dus! Bovendien weet je ook niet meer wat je hebt, met het gevolg dat je dan weer iets koopt wat je eigenlijk nog had. Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Ik besloot hier iets aan te doen. Nu werkt mijn zwager als stoffeerder bij een bedrijfje waar ze ook gordijnstoffen verkopen. Die stoffen zitten op stevige kokers. Ik vroeg hem om een paar van die kokers en rolde er al mijn losliggend lint en band omheen.

En kijk eens wat een overzicht ik nu heb!


Ik dacht slim te zijn door de uiteinden van de lintjes met plakband vast te plakken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat geen succes is, want dat laat heel gemakkelijk los. Dus daar moeten nog knopspelden in. Maar dat is een werkje voor tussendoor, als ik de lintjes gebruik kan ik dat meteen even doen. Kan ik eerst nog even wat extra knopspelden aanschaffen. :-)


Zie hier, de kartonnen doos is veranderd in een plastic bak, waar alle kokers mooi rechtop in kunnen staan. Het lint en band wat al op kartonnetjes zat, kon er mooi nog bij. 
Ik ben een tevreden mens....

Hebben jullie ook weleens zo'n opruimbui?

Vanaf nu ben ik er in blogland een paar weekjes tussenuit! Ik wens jullie nog een hele goede zomer toe. Mocht je nog op vakantie gaan: veel plezier.
Groetjes en tot over een paar weken. 





12 opmerkingen:

  1. Keurig, hoor! Lekker om af en toe eens goed op te ruimen en ja, ik herken dat wel. Ik ben momenteel ook zo bezig en ontdekte dat ik wel heel erg veel goudachtig cadeaulint had... Geen idee hoe ik dat allemaal heb kunnen kopen! Ik houd persoonlijk namelijk meer van ziler, hahaha!
    Groetjes en fijne vakantietijd!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er keurig uit, jij kunt er een paar weekjes 'opgeruimd' tussenuit, heb je ook wel verdient, je hebt de laatste tijd zoveel mooie nieuwe dingen laten zien en ook nog een hele mooie webwinkel. Die zou ik ook wel willen ;-) Een fijne tijd en veel plezier, tot snel, lieve groetjes Anita O ja en soms heb ik dat ook, dat ik zeker weet dat ik het heb, maar waar ook al weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super goed idee, zo is het heel overzichtelijk.
    Fijne vakantie,
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om na de vakantie in een mooi opgeruimde kamer terug te komen. Alles is netjs geordend en overzichtelijk. Handig dat je de lintjes om de kokers hebt gewikkeld. Zo blijven ze ook mooi.

    Fijne vakantie, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij had duidelijk zin om op te ruimen, zou ik ook dringend nog eens moeten verder doen hier, ik was goed begonnen, maar..... Bij jou is alles weer netjes geordend nu, mooi overzichtelijk, fijn.
    Fijne vakantie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee van die kokers! Ziet er weer strak en opgeruimd uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou dit berichtje zelf geschreven kunnen hebben. Zó herkenbaar. Heel lang creatief bezig zijn op mijn kamertje en geen last hebben van al de "rommel" en dan opeens een opruimbui krijgen. Opruimen, ordenen, sorteren, àl die ideeën die daarbij alweer naar boven komen, de lichte stress. Heerlijk! Prettige vakantie!
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor zo'n opruimbui heb ik ook wel eens... is ook wel nodig want als ik aan het werk ben, ben ik een ongelooflijk grote rommelmie. Onze meisjes lachen zich dan een ongeluk. Er worden dan fotootjes van de hobbykamer doorgestuurd met "weet je nog dat wij onze kamer steeds op orde moesten houden?" Eerlijk? Dan schaam ik me toch wel een beetje en dan "vlieg ik er weer eens in"... in het opruimen. Maar lang blijf je dat niet zien!
    :-)
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker doe ik dat weleens. Een soort vicieuze cirkel is het. Ik ruim op, gebruik en leg het niet terug, het wordt een rommeltje en we beginnen weer van voor af aan. Opruimen, gebruiken, ... en ondertussen inderdaad die ideeën. Pffff maar ook wel weer leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er wel heel netjes en strak uit zeg! Ik ben ook al zo aan het opruimen, noodgedwongen want mijn kasten gingen niet meer dicht.
    fijne vakantie! groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En of ik wel eens zo'n bui heb! En dat is maar goed ook, anders wordt het zo'n vreselijke rommel. Het voordeel is ook dat je weer weet wat je in huis hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie