zaterdag 11 juni 2016

Tas en "overhemd"

Opeens schoot me te binnen dat ik jullie deze twee cadeautjes nog niet heb laten zien!

Mijn schoonzus en zwager waren in mei allebei jarig en vierden dat gezamenlijk. Daar horen natuurlijk cadeautjes bij. Maar wat moest ik nu weer verzinnen? En ze moesten het nog leuk vinden ook...........!

Het grote tassenboek werd weer tevoorschijn gehaald. En deze tas werd eruit gemaakt. Ik moet zeggen dat de maatvoering niet helemaal klopt. Het is een héle grote boodschappentas geworden. We hebben er maar bij gezegd dat ze hem niet moet volladen met alleen maar flessen frisdrank en pakken zuivel. Ik weet niet of hij dan nog te dragen is :-))


Zelf vind ik klittenband aan de binnenkant van een boodschappentas altijd erg irritant. Tijdens het inpakken van de boodschappen gaat dat steeds dicht. of je jas blijft eraan kleven. Daarom kwam ik op het idee om kamsnaps te plaatsen in de bovenkant van de tas. Staat nog leuk ook.


Op deze foto zie je nog een ander detail om de tas wat op te vrolijken.

Ja, en toen kwam de vraag al snel: wat maak ik voor mijn zwager? Een zelfgemaakt cadeautje voor een man vind ik altijd een uitdaging. 
Maar gelukkig hebben we Pinterest! Daar vond ik onderstaand idee.


Het is een handdoek, gastendoek en washandje, gevouwen als een overhemd. Lekkere fles doucheschuim erbij, zo klaar! Dacht ik!! Want het vouwen vergde nog wel wat oefening, hihi, en ook het vastmaken was een geprust met knopspelden. Op een gegeven moment was ik zo slim om de handdoek om een stuk karton te vouwen. Toen ging het beter. 

Gelukkig zag mijn zwager wel meteen wat het was.......

Maken jullie ook wel eens cadeautjes voor mannen?

7 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een leuk idee!
    Altijd lastiger om iets voor mannen te maken. Ik heb tijdenlang iets meegestuurd bij verjaardagskaarten, de mannen kregen toen een smiley. Nu ben ik wel eens bezig met porseleinstiften, dan wordt het een mok of een bord of zo, met een toepasselijke tekening of tekst.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke cadeautjes hoor :) Een tas maken vind ik niet eenvoudig en het mannencadeau is echt super leuk. Ik heb laatst de vishengel met emmer voor mijn vader gemaakt en in het verleden een mini aquarium voor mijn broer, beide om geld te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel mannencadeau, goed bedacht 👍
    De tas is ook erg leuk. Je hebt ze weer verwend.
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super orgineel kadoo ,goed bedacht en slim uitgevoerd ook je tas erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk idee! Ik vind mannencadeautjes ook altijd lastig en vooral zelf gemaakte.. Ik ga je idee onthouden ;)
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuke ideetjes heb je gemaakt Jannie, ik maakte nog steeds niks uit het tassenboek, ook al heb ik het ook. Je vind telkens weer leuke cadeautjes, voor mannen blijft het moeilijk. Ik plooide ooit zakdoeken in de vorm van een hemd.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie