dinsdag 14 juni 2016

Poppendag: zomer- en winterkleertjes

"Gaatjes breien", mijn moeder deed het zo vaak vroeger. Babyjurkjes werden er heel leuk door......
Zelf had ik het nog niet vaak gedaan. Maar toen ik in mijn stekenboek allerlei gaatjespatronen tegenkwam, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en voor Josefien een truitje en mutsje in gaatjespatroon gebreid. Ik heb het om het uit te proberen eerst maar eens heel simpel gehouden. Per slot van rekening zijn het maar hele kleine pandjes, die ik ook onder het breien moet "ontwerpen". En dan wil ik niet dat de gaatjes me in de weg zitten bij het minderen. Ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenviel. 

Best wel een romantische geheel toch, het zachtgroene van het truitje en mutsje en de roze bloemenbroek?
Josefien was er blij mee. Het hangt nu te wachten voor de winter.




Voor de warme zomerdagen maakte ik een aantal badpakjes en bikini's. Van echte "badpakstof", jawel! Daar had ik nog nooit mee gewerkt. maar met een stretchnaald was het goed te doen. Lekker felroze voor een extra zomers gevoel.



Wat zullen de andere poppenliefhebbers geschreven hebben?


11 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige badkleding-lijn heb je ontworpen!
    En ja, dat gebreide setje ziet er ook super uit. Leuk hé, "gaatjes breien"!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat zo lief dat truitje met de gaatjes en bijpassende muts bij het leuke broekje. Ik wilde ook iets voor de zomer breien, maar kan nog niks luchtigs vinden.
    Geweldig mooi je badpakkenlijn, ze kunnen zo het water in.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi pakje voor Jozefien :). Dank voor de tip van de badpakkenstof. Ik vind de badpakjes erg mooi geworden. Ik heb vandaag voor poppendag ook over babypop geschreven http://www.recycleandcreate.com/2016/06/poppendag-babypop-lizzy.html. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij mag een winkel beginnen met een eigen label ...
    De strandkledij is zo gaaf & cool ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Jozefien zal wel blij zijn, heel erg mooi geworden :) Echte badpakken en bikini's toemaar! Ziet er geweldig uit, mijn petje af, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allebei goed gelukt zou ik zeggen! Ik waag me ook niet echt aan die gaatjespatronen misschien toch eens doen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig... ik ben helemaal fan van dat ajourbreien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo schattig ,bewondering voor al die mooie kleertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je weer lekker bezig geweest Jannie! Dat ajourtruitje met muts vind ik keileuk, echt supermooi! Maar ook de badpakjes mogen er wezen, zou niet weten hoe eraan te beginnen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat vind ik echt knap; dat je al breiend zomaar een modelletje verzint ...
    Wat een mooi truitje maakte je. Maar ook de strandkleding is superleuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk truitje en mutsje! Maar ook die badpakjes/bikini's, heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie