dinsdag 21 juni 2016

Poppendag: Gehaakt jurkje voor Isabel en zomers setje voor Rosita

Vandaag is het alweer poppendag: tijd voor het showen van de nieuwe kleertjes!

Allereerst Isabel. Zij kreeg een luchtig gehaakt zomerjurkje met mutsje in de mooie pastelkleurtjes lila en groen. Het is een heel gemakkelijk patroontje, ik vond het op de blog van Renates haken en zo.
Uitermate geschikt voor lekker buiten in de tuinstoel. Haken zonder nadenken..........


Toen kwam Rosita aan de beurt. Voor haar maakte ik complete set. Een genaaid bovenstuk van een vrolijke bloemetjeskatoen met een gehaakt rokje eraan genaaid, daarbij een gehaakt hoedje en om het  jurkje "netjes" te kunnen dragen maakte ik er een tricot onderbroekje bij. Het jurkje maakte ik al een aantal keren en is een eigen ontwerp, de basis van het hoedje is het mutsje van Isabel, waaraan ik een ruche haakte volgens het patroon van het rokje.




Nu ga ik jullie iets verklappen............mochten jullie soms denken dat de poppen een hele kledingkast vol hebben dan moet ik jullie teleurstellen. Er worden aardig wat setjes via mijn webwinkeltje verkocht. En laat ik dat nu helemaal niet erg vinden.Want zo is er steeds weer wat nieuws te maken en dat vind ik heerlijk. En de poppen natuurlijk ook, zij zijn dol op nieuwe kleren showen. :-))

Nu ga ik eens lekker neuzen bij de andere poppenfanaten.









10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er schattig en zomers uit, kunnen we wel gebruiken na al die regen.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat enig die nieuwe kleertjes en vooral dat gehaakte aan die jurk. Leuk idee! Ik ben wat later met poppendagblog maar inmiddels is ie geplaatst. Dit keer ook weer over Babybornpop Lizzy! groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, ja dat vinden de poppen nooit erg om nieuwe kleertjes te showen :)
    Ik moet wel opletten dat zjulia het niet ziet, want dan wil ze natuurlijk ook iets nieuws. Groetjes en leuk dat er xoveel belanstelling is voor je (super mooi) gemaakte kleertjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat de zomer nu maar komen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie zomerse setjes! Wat fijn dat je webwinkeltje zo goed loopt!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke setjes, ik snap het wel dat je ook wel weer het een en ander verkoopt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't Zijn ook net prinsesje hè... Een dag een jurk aan en dan weer een nieuwe! Heerlijke zomerse outfit voor Isabel en Rosita ...
    Leuk om steeds weer iets nieuws te maken en als je het dan steeds weer kunt verkopen.. Nou, dat is toch super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die poppendames boffen maar! En logisch dat er eens wat verkocht wordt, dan kunnen ze toch weer eens naar iets nieuws uitkijken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuke jurkjes en hoedjes! Fijn, dat je de setjes zo goed verkopen kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik hoop dat Belle dit niet voorbij ziet komen of ze gaat zeuren voor nieuwe kleren, ze zien er weer top uit Jannie! Ik geloof best dat ze zo de deur uit zijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie