zondag 29 mei 2016

Zomerweek...........gezellig.

Kennen jullie het gevoel nog dat over je kwam als je op schoolreisje ging? Nou, dat had ik afgelopen vrijdag..............
We zouden  met de trein naar Almere gaan, waar de Libelle zomerweek gehouden werd. Met zijn drieën gingen we verwachtingsvol en giechelend van huis. Eerst met de auto naar het station en daarna op de trein. We hadden alles voorbereid: reisplanner geraadpleegd, boodschappenkarretje en paraplu mee, laagjes kleding en, niet onbelangrijk, goede schoenen aan.

Nooit reizen we met de trein, en uitgesproken die dag werd er aan het spoor gewerkt, zodat we een deel van het traject af zouden leggen met een (door de NS ingezette) bus. Een beetje zenuwachtig of alles wel zou werken met de van tevoren uitgeprinte tickets liepen we op het station naar het poortje af.....enthousiast gejuich toen dit open ging :-))

Onderweg in de trein en in de bus konden we niet bij elkaar zitten, want het was nogal druk. Niet dat dat erg was, want ik heb zulke leuke mensen ontmoet. In de bus zat een student naast mij, waar ik een heel interessant gesprek mee had over zijn stage bij Rabobank Nederland. Natuurlijk kwam ook zijn studierichting ter sprake, waar ik in eerste instantie niets van begreep, maar die hij mij heel geduldig uitlegde. Mij hoor je geen verkeerd woord meer zeggen over "de jeugd van tegenwoordig". Dit was gewoon een hele leuke, beleefde jongen!
In de laatste trein (die naar Almere) was het een gekwek van jewelste........heel veel vrouwen die naar de Zomerweek gingen. Als vanzelf raakte ik met de vrouw die naast me zat aan de praat, heerlijk gekletst en voor ik het wist "moesten" we eruit.

Ik had een heel gezellige heenreis, behalve dat ik me steeds rot moest sjouwen met dat boodschappenwagentje  :-)) 
Zeker in de overvolle bus was het een "zit-in-de-weg". Nou ja, misschien werd ik later op de dag nog wel blij dat ik het bij me had.

Toen we aankwamen zijn we eerst maar eens begonnen met koffie en gebak....en het hoognodige toiletbezoek. Dat was meteen al twee keer in de rij staan.........en dat zou nog wel vaker gebeuren.
Maar in zo'n rij staan was ook al weer gezellig, allemaal vrolijke dames bij elkaar, met een instelling van "ons-kent-ons".




Daarna ging het dan echt gebeuren: we gingen het terrein op! Meteen werd ik overweldigd door de drukte, ik moest er echt even aan wennen. Een heleboel kramen, groot en klein, zover je kijken kon, met daartussen krioelende dames en een enkele heer. Even dacht ik: "Mensenlief, ga ik dit wel leuk vinden?" Maar na tien minuten vond ik het geweldig. Een groot reclameparadijs van kleding, de nieuwste zalfjes en cremetjes, hapjes en drankjes met daartussen allerhande workshops en fotoshoots.

We besloten om "alleen" de kraampjes te bekijken en liepen langs de rechterkant het hele terrein over. Daarna deden we alles nog eens dunnetjes over langs de linkerkant. Tussendoor hielden we af en toe pauze, soms met een ijsje, soms met onze (meegenomen) boterham en soms met een lekkere ongezonde snack. Het weer zat ons geweldig mee, niet al te warm, niet al te zonnig en de hele dag droog! Zodoende hadden we tegen half zes (!) alle kraampjes gezien. Van de workshops en artiesten kregen we die dag niets mee, daar hadden we echt geen tijd meer voor. Wie weet een volgende keer ?!?!







Eigenlijk kan ik de hele dag in één woord samenvatten: 
GEZELLIG !

O, ja, en van mijn booschappenwagentje heb ik de hele dag plezier gehad...........tot de terugreis :-)
Toen werd het weer even sjouwen en tillen..... 

8 opmerkingen:

  1. Een boodschappenkarretje? Dikke pluim... weg alle onnodige tasjes die je anders had gekregen! Als dat niet milieubewust was! En je vond het leuk tussen die madammenmeute? Ik vraag me dat steeds af... misschien moet ik het toch maar eens een keertje doen. Bij ons is dat vlakbij... ik kan er zelfs op de fiets naar toe... Misschien volgende keer doe ik het wel. Grappig vond ik de uitdrukking "een ingesteldheid van ons kent ons..." Het deed me grijnzen. Echt iets voor mij... ons kinderen zouden opperen "ma gij klapt toch wel echt met iedereen!" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Jannie...Volgens mij echt wel Blogger zijn schuld!
      :-(

      Verwijderen
    2. haha, in dit geval heb je gelijk, Blogger sloeg tijdens het schrijven van deze post bij mij ook op hol........

      Verwijderen
  3. heerlijk dagje ik was er op één van d eerste maar vond het loeidruk maar wel fun!
    Wie weet volgend jaar maar weer eens...
    Maar wel met de auto haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig bericht over een gezellige dag! Leuk dat je zo genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig!! Ik ben er nog nooit geweest. Wel naar de Kreadoe, waar het ook vreselijk druk kan zijn. Super dat het goed weer was!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne dag hebben jullie gehad, het is echt heel leuk op zo'n Libelle dag.
    Al een paar keer ben ik er al geweest, het is altijd een feest om ernaar toe te gaan en er is zoveel te zien.
    De laatste keer dat we er waren kregen we een zonnebril en een tas, die ik bijna dagelijks nog gebruik, je kunt hem opvouwen en in een handtas meenemen, handig nu je geen plastic tassen meer meekrijgt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie