dinsdag 10 mei 2016

Lekker weer = buiten haken

Genieten jullie ook zo van het mooie weer? Ik in ieder geval wel. Momenteel probeer ik zo veel mogelijk buiten te zijn. Maar ja, er moet wel gehandwerkt worden :-)
En om nou mijn naaimachine naar buiten te slepen wordt me toch echt te gek! Bovendien kan ik niet mijn hele voorraad lapjes mee naar buiten nemen.

Buiten haken kan lekker wel. En ik ben lekker los gegaan, hoewel ik altijd voorzichtig moet zijn met pijn in mijn handen bij te lang haken. Opletten dus en regelmatig pauzeren.....

Maar het ging goed. Ik haakte een aantal poncho's en  mutsen voor de poppen, voor je weet maar nooit....
We wonen per slot van rekening in Nederland. Zaterdag 12 graden, hoorde ik??


Isabel en Josefien "moesten" showen. En daar hadden ze helemaal geen zin in. "Pffft, veel te warm".
Maar ja, toen ik ze vertelde dat ik ook wel eens iets moet doen waar ik geen zin in heb hield het tegenstribbelen een beetje op. Een beetje, want ik moest zo snel mogelijk de foto maken, zodat ze weer lekker in hun blootje (ja echt!) konden zijn. Ik heb ze maar in mijn werkkamertje opgeborgen, want ik schaam me een beetje dat ze bloot zijn....


Totaal vijf stuks en de zesde op de haaknaald.....mooie opbrengst toch?
Het patroon van de poncho vond ik hier en het mutsje is een eigen ontwerp. Het patroontje volgt (hopelijk) later deze week.

Ik ga eens lekker snuffelen op de andere poppenblogs:

Fijne dinsdag!
Groetjes, Jannie



11 opmerkingen:

  1. Je hebt goed gewerkt! Mooie setjes, hoor, leuk voor in je winkel!
    Ik snap het wel dat Isabel en Josefien liever niet wilden passen met dat warme weer, het was echt heel heet!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je hard gewerkt, zoveel setjes al gemaakt en allemaal even mooi! Dat de poppen het showen nu even niet zo leuk vonden snap ik wel met die warmte, maar ja, dat is het leven.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. poeh nu in een poncho puf puf ik snap die dametjes wel maaaar inderdaad zaterdag weer 12 graden dan hebben ze de poncho's graag. En waar vind je anders van die mooie modellen?
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch lief dat ze na een beetje aandringen wilde showen :)
    Je hebt hard gewerkt hoor, goed bezig en van de week, als het weer kouder is zijn de poppen maar wat blij met je vooruitziende blik :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jij gaat goed door met dit mooie weer. Leuke setjes heb je gemaakt. En ja, van 't weekend wordt het een stuk kouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, die poppen zijn zo gemakkelijk ... Nou ja, het was opeens ook wel erg warm, dus ik snap het wel een beetje dat ze liever in hun blootje liepen dan met een poncho om.
    Wat heb je er veel gemaakt! En ze komen zeker van pas in ons kikkerlandje .. Leuk al die variatie in kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gemaakt hoor! En heerlijk he in de tuin haken ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie setjes! Heerlijk, buiten haken, nog even van genieten!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind poncho's altijd iets nostalgisch hebben. leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie poncho's! Een poncho voor de babyborn staat hier ook nog op de verlanglijst. Ik heb vroeger graag buiten op de naaimachine genaaid. Ik kijk er met een glimlach op terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie