dinsdag 24 mei 2016

Het is weer dinsdag: poppendag!

Van de week maakte ik voor Isabel deze mooie trui, muts en broek. Ik weet, de zomer komt eraan, :-))
Maar ik had mijn boek met breisteken weer eens doorgebladerd en bovendien was het soms zo lekker om buiten te kunnen breien, dat ik het niet kon laten.

De breisteek aan de onderkant van het truitje is een kabelsteek over twee steken. Hierbij hoef je geen kabelnaald te gebruiken, want je kunt gewoon voorlangs de tweede steek pakken, of door de eerste steek heen de tweede steek pakken. En dat wilde ik eens proberen.

Een heerlijke simpele steek om een mooie ribbel te krijgen, vind ik zelf.




Hebben jullie dat ook? Dat je tijdens het maken van iets je meteen iets invalt om de boel nóg leuker te maken? Bij mij gebeurt dat regelmatig. Ook nu, want ik bedacht tijdens het breien om bloemetjes op de trui en muts te borduren, net zoals mijn moeder vroeger wel eens deed op een babytruitje. 


Ik ben niet helemaal tevreden, want de bloemetjes staan niet helemaal symmetrisch op het truitje, maar voor de eerste keer gaat het wel......Op het mutsje ging het al beter.
Volgende keer gewoon beter opletten.

Wat zullen de andere poppenblogs te vertellen hebben?





10 opmerkingen:

  1. Prachtig!!! En die geborduurde bloempjes zijn helemaal schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt een heel erg leuk setje! Prachtig geborduurd!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief setje, als je niet gezegd had van die bloempjes, zou je het niet opgevallen zijn.
    Maar het staat geweldig dat borduursel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat borduren, ook mij was het niet opgevallen hoor :)
    Weer zo'n leuke outfit :)
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt wel een heel gaaf setje dat je gemaakt hebt hoor Jannie! Zo helemaal in retrostijl, zelfs de broek, geweldig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super schattig en weer lekker stoer met die broek eronder!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk setje! Die bloemetjes zijn superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wat een lief truitje en mutsje heb je gebreid!
    Dat van die ingevingen herken ik, soms houd het maar niet op.
    En een andere keer wil de inspiratie maar niet komen ...
    Dat zomertruitje komt best van pas hoor, er zijn (helaas) genoeg frisse zomerdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig setje, die bloemetjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie