dinsdag 26 april 2016

Poppendag: Isabel heeft een vriendje

Isabel zag de hele mooie gehaakte lappenpoppen op mijn computer voorbij komen.  Bijvoorbeeld bij Christine.
En toen begon het gezeur. "Jannie, maak je voor mij zo'n mooie lappenpop? Ik wil zo graag een kikker als vriendje, zo ééntje waar je lekker mee kunt knuffelen. Dan mag hij bij mij in bed slapen."

Maar ja, ten eerste heb ik het boek niet in bezit en haken doe ik niet zo heel vaak, omdat mijn vingers zo snel tegenstribbelen. Toen ik dat tegen Isabel vertelde, ging ze verdrietig op de bank televisie zitten kijken. Ze had haar nachtponnetje en badslippers al aan, want het was bijna bedtijd. 


Ik vond het toch wel erg sneu voor haar, zo alleen op de bank. Opeens kreeg ik een idee: in de kast had ik nog een handpop "Kermit de Kikker" die ooit gespaard kon worden bij de AH. Het was in ieder geval een kikker en met wat fantasie kon je er een lappenpop in zien.
Toen ik hem voor de dag haalde, begon Isabel te juichen! Hij viel dus in de smaak :-)

Zie ze hier eens tevreden samen zitten.


Een half uurtje later lagen ze samen tevreden in bed nog wat te kletsen en daarna was het doodstil....Isabel sliep, tevreden, met haar hoofdje op de kikkerkop. :-))

Zou er ander nieuws zijn bij de poppenblogs?



9 opmerkingen:

  1. Heel leuk ook voor Kermit, dat hij zomaar uit de kast mocht ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goede oplossing. Kermit de Kikker is fijn om mee te kletsen en om mee te knuffelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goedevoplossing, jij blij, maar Isabelle ook :) Wat een leuke badslippers heeft ze trouwens aan. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach die Isabel, heeft ze toch nog haar kikkervriendje. Jij hoeft gelukkig niet aan het breien, en kermit kijkt ook wel heel tevreden zo. Is een stuk gezelliger dan alleen in de kast, iedereen blij en tevreden!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, toch nog een kikker! Heerlijk verhaaltje om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook wel van die mooie roze slippertjes. Echt heel zoet. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keigoeie oplossing vond je voor Isabel, zo heeft ze toch nog een kikker en een knuffel, ook al heb je hem niet zelfgemaakt, dat maakt nu helemaal niks meer uit! Schattig in haar ponnetje in slippertjes!
    rita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie