zaterdag 23 april 2016

Keukenhof

Jaren geleden wilde ik er al naar toe: de Keukenhof in Lisse. Tot nu toe kwam het er nooit van. Tot mij een paar weken geleden gevraagd werd wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Opeens dacht ik eraan dat, als ik nou eens een entreekaartje zou vragen, ik er wel naartoe "moest". Zo gezegd, zo gedaan. Manlief breidde het uitje nog uit door een dagje eerder al te willen vertrekken. Hij boekte een hotel in Sassenheim en we zouden onze fietsen meenemen. Het was per slot van rekening maar een paar kilometer fietsen naar de Keukenhof van daar vandaan.
Vorige week vrijdag was het zover. Jammer genoeg liet het weer het een beetje afweten. Na een paar warme, droge voorjaarsdagen was het weer volledig omgeslagen....er stond een harde wind, het was koud en de buien maakten het er niet beter op. Maar toen we eenmaal op de plaats van bestemming waren brak zowaar de zon door en fietsten we nog even naar het strand van Noordwijk. 


Tussen de bloeiende bollenvelden door fietsten we weer terug.
Uitgewaaid en wel genoten we in het hotel van een heerlijk diner.




De volgende dag stapten we weer op de fiets om naar Lisse te gaan. Wat geuren die velden vol met hyacinten heerlijk!!Heel anders dan de gierluchten die je op dit moment bij ons ruikt, hahaha.



Eenmaal op de Keukenhof aangekomen werden we een beetje overweldigd door de drukte. Bussen en taxi's reden af en aan en er stond een wachtrij bij de ingang. Die wachtrij stond er toen we weggingen nog steeds. De Efteling zou jaloers zijn op zo veel bezoekers
Gelukkig hadden we al kaartjes, dus waren we al snel binnen. En dan waaiert die mensenmassa al gauw uit elkaar.

En toen was het gewoon genieten van al die prachtige kleuren- en geurenpracht. 

Weet je wat? Ik zeg gewoon niets meer en laat jullie genieten!


































Nou?!?! Heb ik te veel gezegd?
Als je eens een keer de kans krijgt en je houdt van geur en kleur, ga er dan beslist heen!

7 opmerkingen:

  1. Prachtig! Goed bedacht om het als verjaardagscadeau te vragen én leuk dat je man het een upgrade gaf tot een compleet uitje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hè, de Keukenhof. Ik woon er maar zo'n 25 km vandaan en was er nog nooit geweest, totdat ik een paar jaar geleden toegangskaarten kreeg. Je hebt prachtige foto's gemaakt, kun je nog even lekker nagenieten.
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's heb je gemaakt. Hoorde dat er gisteren een rij van een uur stond voor de Keukenhof (om te parkeren) dus je had het goed gepland ondanks het weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. supermooi, genieten, ik ruik de bloemen tot hier ;-)
    rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, mooi hè daar?! Je foto's zijn prachtig. En die mensenmassa...die vergeet je snel genoeg als je al dat moois ziet (of niet?).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om als cadeau te vragen. De kleuren en bollen zijn mooi, het lijkt me heerlijk om daar tussen te lopen. Fijne week en groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat prachtig, al die kleuren en geuren!!
    Leuk dat je samen zo genieten kan en zo lief van je man dat hij er zo'n leuk uitje van heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie