dinsdag 19 april 2016

Dagboek of.....?

Afgelopen zondag vierde een nichtje haar verjaardag. Ze verwacht dan een zelfgemaakt cadeautje. Maar wat maak je voor een meisje dat twaalf jaar wordt? 
Meisjes van die leeftijd krijgen soms geheimen. Beetje puberen....beetje giechelen.:-))

Daarom dacht ik aan een dagboek. Ik kocht een schrift met harde kaft en maakte er van stof een boekomslag omheen. 
Eigenlijk had ik me een beetje verrekend. De omslag moet natuurlijk een half centimetertje hoger zijn dan het schrift. Je moet de omslagen nog kunnen dichtnaaien! Daar kwam ik dus achter toen ik al bijna klaar was. 

Wat nu? Niets aan te doen: het werd nu echt "hand"werk. Met de hand naaide ik de omslagen op elkaar en kijk, het paste precies. 

Tijdens het naaien bedacht ik dat nichtje misschien al een dagboek had, dus hield ik het een beetje neutraal. Zo kon ze het schrift voor andere doeleinden ook gebruiken. Een sluiting met een drukknop en een lint met hanger vond ik er wel mooi bij.


Toen ze het pakje openmaakte, was ze blij verrast. "Zelf gemaakt?", vroeg ze meteen. Toen ik dat bevestigde was ze helemaal tevreden :-))

Gelukkig dat ik het een beetje neutraal gehouden had, want ze had inderdaad al een dagboek. Maar een vakantiedagboek nog niet.....dus misschien ging ze het daar voor gebruiken.


Ze was in ieder geval tevreden en bedankte nog een keer toen ik weer naar huis ging. Dat zegt genoeg, toch?

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je nichtje het zo waardeert dat ze een zelfgemaakt cadeau krijgt! En wat heb je het mooi gemaakt! Daar zit echt liefde en aandacht in :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en leuk idee... we hadden blijkbaar eenzelfde idee. Ik maakte er ook voor de blogmeet in de Ardennen. En die vielen ook in de smaak. Die van jou is heel mooi geworden! Oh ja ik had bij mijn eerste boekje hetzelfde voor...ik heb toen gewoon voor eentje een dunner schriftje genomen... maar ik ben nu ook geleerd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie omslag en fijn dat je nichtje er blij mee was, dat maakt het extra leuk om te maken :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan, èn een compliment aan je creativiteit dat ze graag iets zelfgemaakts van je wil krijgen.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is leuk! En schrijven wordt nog bij de vleet gedaan, dus die bestemming komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he wat een gezellig kado...Mijn dochter heeft hier gister een schrift zitten pimpen. Ook al zo leuk.
    Dit is wel een goed idee...: een dagboek!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie