dinsdag 22 maart 2016

Poppendag: LENTE

Wat was het vorige week een prachtig weertje! De hele week heb ik in de bloemetjes gezeten. Eerst plantte ik in de bloembakken een aantal viooltjes. Zo gezellig, als je naar buiten kijkt en je ziet die kleine kopjes nog maar nét boven de bakken uitkomen. De ervaring leert dat ze heel snel een volle bak violen zijn.....ik kan haast niet wachten :-))

Ook de poppen kregen de lente in hun bolletje. "Wij willen ook bloemetjes, Jannie!"
Gelukkig had ik een tijdje terug in een gekke bui een bloemenslinger gekocht, met de bedoeling daar "ooit" eens wat mee te doen. Ik bedacht dat het heel leuk zou zijn om de bloemen op nieuwe poppen-lentekleding te naaien. 

Kijk eens wat een gezellige bende het is geworden!
Overal waar je kijkt zie je de bloemetjes.....en blije gezichtjes.


Rosita kreeg een kort wijd jurkje met opgenaaide bloemetjes, een witte legging en een hoofdband vol met bloemetjes. 


Isabel koos voor een eenvoudig wit jurkje en wilde persé ook zo'n hoofdband. Nou, vooruit dan maar.....hoewel ik zelf een zonnehoedje ook heel leuk vond. 


Josefien is altijd een beetje kouwelijk aangelegd. Daarom besloot ik voor haar een slobbroekje met truitje te maken. Vooral de stof van het truitje maakte haar blij. "Glimmend is mooi", zei ze tevreden.


Evelientje, de jongste van het hele stel, kreeg ook een truitje van witte joggingstof en een driekwart broekje. Omdat ze nog veel in het wandelwagentje zit besloot ik voor haar een zonnehoedje te maken. Wat een schatje, zo met haar speentje in haar mond.


En nu maar hopen dat de lente weer terugkomt, want als ik nu naar buiten kijk ziet het er maar somber uit. Maar ach, de viooltjes en de poppen maken de dag vanzelf een beetje vrolijker.

Kijk ook eens bij 

en de nieuwelingen op mijn lijstje: 

Groetjes en een fijne dag!


12 opmerkingen:

  1. Nou daar wordt je toch helemaal vrolijk van ;o) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig al die bloemetjes! Kwam via Dilliedijn op je blog terecht!
    Ik doe sinds twee weekjes ook mee aan de poppendag, vind het erg leuk ideetjes uit te wisselen.
    Fijne dag!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, al die bloemetjes op de kleding! Het ziet er heel vrolijk en feestelijk uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's, je ooppen zijn al klaar voor de lente en zien er op z'n paasbest uit, leuk hoor :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb je ze in leuke outfits gestoken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke mooie stelletjes weer, die poppendametjes boffen maar!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo te zien zijn ze allemaal erg blij met hun vrolijke lente- oufits, daar wordt je toch vrolijk van!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, druk bezig geweest. Leuk met al die bloemen op die kleding en hoofdbanden. Nu nog duimen dat er weer een lekker zonnetje komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid zeg! Leuk gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fleurige kledij maakte je voor de poppen, geweldig, ze stralen gewoon lente uit!
    Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie