dinsdag 1 maart 2016

Dinsdag Poppendag

De poppen hadden gezien dat ik wat bolletjes wol en een haaknaald in mijn koffer stopte. Dus toen we terugkwamen, was de eerste vraag: "Jannie, wat heb je op vakantie voor ons gemaakt?"
Want dat het iets voor de poppen zou zijn, was voor hun geen vraag, maar een conclusie. ;-)

Maar ze hadden gelijk. Ik haakte een paar poppendekentjes. Dat stond al lang op de planning, maar het haken is een beetje naar de achtergrond geschoven.


Nu was er mooi tijd om de ripple blanket eens uit te proberen. Heel leuk om te doen. Het patroon kun je gemakkelijk op internet vinden. De rand haalde ik van Attick 24, met een hele duidelijke uitleg. 
Ik haakte met drie bollen Royal van de Zeeman en had van elke bol nog niet eens de helft gebruikt!

Geen nood, ik wist nog een mooie steek! De V stitch, te vinden op de blog van Bit of Color, met tutorial. Ik had echter geen zin om alle draadjes later te moeten afhechten. Daarom nam ik ze mee langs het haakwerk.


Ik dacht dat het wel zou kunnen, als ik ze mooi langs het werk zou laten lopen. Ik kon ze verwerken in de simpele rand. Eerst haakte ik langs de zijkanten een rand stokjes. Daarna maakte ik rond het hele dekentje een toer vasten. Dat was het, simpel, maar doeltreffend.

Trots liet ik de dekentjes aan de poppen zien. Isabel wilde meteen proberen hoe warm ze waren....


en keurde ze goed.

Nog steeds had ik een beetje wol over en haakte daarvan een mooie poncho in granny stijl. 
Isabel wilde die ook nog wel even passen.


Is het niet leuk, twee dekentjes en één poncho uit drie bollen?

De poppen waren tevreden en ik ook.

Zo, en nu ga ik eens even kijken of er ander (poppen)nieuws is bij:

Inmiddels al 16 deelnemers!!





12 opmerkingen:

  1. Dat is de moeite, 3 werkstukken uit 3 bollen! Mooie kleurtjes zo bij elkaar. De v-stitch geeft ook een erg leuk effect.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige dekentjes! Ja, zo heb ik mijn v-steek-deken ook gedaan, dat scheelt heel veel werk :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht dekentjes en die poncho wauw!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die patronen van de poppendekentjes en ook de kleuren, mooi dat je er ook nog een poncho uit kon maken.
    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dekentjes, het dekentje met de Vsteek staat ook nog op mijn lijstje :-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Noeste arbeid hoor en heel leuk geworden. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dekentjes zijn dat geworden. Een goed idee om dekentjes in het klein te maken om eens de steek te proberen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat boffen je poppen met die dekentjes! Lekker vroeg onder de wol 's avonds... Of heerlijk bankhangen..
    Dat is meteen een leuke manier om een bepaalde steek met kleurtjes uit te proberen!
    Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Goed om soms even afstand te nemen van de dingen.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je poppen zijn weer lekker verwend met die prachtige dekentjes, mooie kleurtjes en lekker warm om onder te kruipen. Je had blijkbaar een fijne vakantie. En dan nog een poncho met de restjes, alles knap verwerkt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een mooie dekentjes! Ze zijn superleuk. Die poncho ook overigens.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie