dinsdag 8 maart 2016

Dinsdag ponchodag.....

Helaas heb ik niet veel poppennieuws. 
En dat heeft zo zijn redenen. Mijn ouders (80 en 82 jaar) hebben een seniorenwoning toegewezen gekregen. 23 februari, aan het einde van onze vakantie kregen ze de sleutel. Er wordt nu hard gewerkt, want ze willen 12 maart al verhuizen. En of het niet genoeg was is er ook een zwager van mijn vader én een broer van mijn moeder de afgelopen weken overleden. Soms gaat dat zo, dan komt alles tegelijk. 
En om er zelf nog maar een schepje bovenop te doen, kreeg ik ook nog een grieperige verkoudheid met spierpijnen alom. Maar we gaan gewoon door, hoor.:-D

Zoals ik al zei, niet veel poppennieuws. Behalve een half afgemaakte poncho voor Josefien. Ze had de poncho die ik voor Isabel maakte tijdens onze vakantie gezien en spurtte meteen naar mijn bak met wolletjes. "Alsjeblieft, Jannie, maak je er voor mij ook één?" en met smekende oogjes keek ze me aan. En dan kan ik geen nee meer zeggen. 
Ze zocht maar liefst vijf kleuren Supersoft (Zeeman) uit. Daar ben ik mee aan de slag gegaan.


Zie je Josefien hier trots poseren?
De poncho is al een heel eind klaar. Ik denk nog een randje of twee en dan is hij groot genoeg. 


Ja, en dan nog alle draadjes instoppen.............

Zou er nog meer poppennieuws zijn bij
Rita
Atelier Nanaya
Akkelien
Blauw Ruitje
Crealyt
Corina
Elisabeth
Es
Jolanda
Juffrouw Mier
Juffrouw Ooievaar
Mariam
Poppemie
Tinne
Petronille
Ria

Fijne dinsdag!


12 opmerkingen:

  1. Ja, dat is wel een nadeel van zoveel kleuren... al die eindjes afwerken.... En toch: wat een mooie lieve lentekleuren!
    Sterkte met alle drukte en beterschap gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve kleurtjes, Josefien heeft een goede smaak!
    Wat een drukte bij elkaar! Onlangs zijn hier ook twee tantes overleden, één van mijn man's en één van mijn kant.
    Wat zou ik voor een lief ding willen dat we een verhuizing voor mijn ouders konden gaan plannen. Ze blijven maar uitstellen. Lastig hoor, vooral omdat we allemaal zien dat er echt wat moet gebeuren.
    Succes met draadjes instoppen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat uitstellen komt me heel bekend voor. Het laatste jaar zijn wij ook vaak ongerust geweest, dus we zijn blij dat ze nu zelf dit appartement hebben gekozen. We hopen dat ze het naar hun zin gaan hebben.
      Sterkte, Marijke, ik hoop dat jouw ouders toch ook de stap zullen wagen.
      Enne...de draadjes zijn ingestopt. :-)
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  3. nou knap maar snel op jij hebt wel wat energie nodig
    sterkte met alle drukte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je zo opeens veel op je bordje met die verhuizing, het overlijden (geconcoleerd!) en de griep. Logisch dat je even geen poppentijd hebt. Al deze dingen vragen nu gewoon om voorrang.

    Beterschap en sterkte, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja er zijn belangrijkere dingen als dinsdag poppendag. Wat fijn dat je ouders een seniorenwoning hebben, maar dan komt het werk toch ookmop de schouders van de kinderen, best wel logisch en dan nog twee keer een overlijden in de familie, daar nog een griep bovenop, dan is je bordje aardig vol. Heel veel sterkte en beterschap, pas goed op jezelf :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met alles op naar de lente met zon!
    Prachtige poncho kleurtjes wauw
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, dat is een heleboel bij elkaar! SOms komt alles tegelijk in het leven. Denk wel aan je gezondheid hoor, en loop niet te lang door met ziekteverschijnselen..
    Wat een prachtige poncho heb je voor Josefien! Ik dacht eerst 'wat heeft ze toch bij haar mond ... en microfoontje of zo ...' Maar het is de standaard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je hebt gelijk. Het lijkt net een microfoontje. Misschien kan ik daar nog wel eens een verhaaltje van maken. ;-)
      Groetjes Jannie

      Verwijderen
  8. Wauw, dat is heel wat. Sterkte en beterschap. Met die poncho komt het vast goed. Wat een mooie, zachte kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je de laatste tijd veel te verwerken Jannie!
    Hopelijk gaan je ouders gauw wennen in hun nieuwe woning en ben je zelf ook al gauw opgeknapt.
    Lief zo'n lente poncho met die zachte kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verwerking van allerhande Jannie en dan nog een verhuis erbij, let op jezelf! Leuke poncho!
    rita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie