zondag 14 februari 2016

Knuffel-nichtjes

Allereerst wil ik jullie heel erg bedanken voor alle steun die ik kreeg, nadat mijn zus overleden was. Wat een warm land is blogland dan toch! Zo veel lieve reacties...........


Kijk bijvoorbeeld naar dit kaartje! Zo lief! Op de achterkant staat: "er zullen altijd sterren zijn". Dankjewel, lieve blogster.
En dat is dan maar één voorbeeld.....ik kreeg er meerdere, waar ik net zo blij mee ben.

Langzaam beginnen we weer in het gewone ritme van het leven te raken. Het gemis is er, maar we moeten door. 
Zo dachten ook twee van mijn nichtjes (7 en 11 jaar) erover. Op de begrafenis kregen alle kinderen een knuffeltje als herinnering/rouwverwerking. Nichtje van 11 wist "iets leuks". 
Meteen werd met mij een afspraak gemaakt om kleertjes voor het knuffeltje te maken. Nichtje van 7 zag het ook wel zitten. Gistermiddag was het zover en kwamen ze samen op de fiets naar ons toe, knuffels in de fietsmand. 
Een feestjurk met jasje moest het worden. Nichtje van 11 had zelfs een ontwerp getekend. Met schoentjes en al.....(nou, die zijn niet doorgegaan, haha)

Het uitzoeken van stofjes was al een feestje op zich. Daarna kon het echte werk beginnen. Drie uur lang werd er keihard doorgewerkt. Knap van ze dat ze zich zo lang konden concentreren. De jurkjes werden van satijn gemaakt en versierd met strikjes en hartjes. Voor de jasjes gebruikten we witte "bont". Zelfs van de restjes bont werden knuffeltjes voor de knuffels geknipt. :-))


Eigenlijk wilden de meisjes ook nog twee shirtjes voor de knuffeltjes van hun broertjes maken, maar de middag is omgevlogen. Dat moet dan maar een andere keer gebeuren. Ze hebben zichzelf al uitgenodigd, dus ik denk dat ze het wel gezellig vonden.

En ik ook! Het was goed om zo'n middag te hebben waarin we tussendoor geregeld fijne herinneringen ophaalden over hun tante. Want mijn zus was een echte kindervriend. 
De jongste zei: "Ze zit nu op een stoeltje te kijken wat wij aan het maken zijn". Prachtige troostwoorden, toch?



6 opmerkingen:

  1. Wat mooi en lief, een ontroerende blog.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne middag hebben jullie gehad en je zus keek toe. Sterkte ook voor de komende tijd. Veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omdat ik aan je denk... en inderdaad, blogland is warm (en een afspiegeling van de echte wereld als we goed kijken)
    warme groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn! Je hebt een heerlijke middag gehad. Ik vind die laatste woorden ontroerend. Zo mooi. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief idee met die knuffels, en kinderen kunnen zo heerlijk onbevangen iets zeggen.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, kinderen kunnen het zo mooi zeggen ..

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie