dinsdag 16 februari 2016

Anna en Elsa

Help! Het is weer dinsdag, poppendag en ik weet geen verhaaltje.....
Daarom houd ik het vandaag simpel en laat gewoon Anna en Elsa zien.

Het jurkje van Elsa uit de film "Frozen" was al een hele tijd terug door mij gemaakt. (klik)
Nooit, maar dan echt nooit had ik gedacht dat dat zo'n hit zou worden. De tel heb ik niet bijgehouden, maar ik heb er al minstens veertig gemaakt! 
Lang heb ik daarom getwijfeld of ik ook het Anna jurkje zou gaan maken. Zou dat weer zo'n golf van bestellingen losmaken?

Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan. Een hele lieve oma vroeg het mij zo schattig, dat ik niet meer kon weigeren.Twee kleindochters, waarvan de ene fan van Elsa was en de andere, je raadt het al, van Anna.

Zie de zusjes hier eens mooi poseren:



En nog even Anna alleen, zowel met als zonder cape. Alles sluit met klittenband. De poppenmoeder moet natuurlijk zelf haar prinsesje kunnen aan- en uitkleden.



Maandagmorgen kwam oma de beide jurkjes ophalen. Ze wilde met de kleindochters naar de Efteling. "Ik wil de poppenjurkjes in het sprookjesbos van de Efteling aan mijn kleinkinderen geven. Dat vind ik de perfecte plaats ervoor", was haar redenering. 

Jammer dat ik er niet bij was, ik had graag de gezichtjes willen zien.

Fijne dinsdag!

Kijk ook eens bij:
Rita
Corina
Es
 en Poppemie.






11 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Jannie, jij maakt vast en zeker heel wat poppenmoeders blij!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de jurk nog steeds een hit, pop draagt eigenlijk niets anders meer. Wie wil er nu niet een prinses zijn?
    warme groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het mij voorstellen, daar doe je het toch allemaal voor, stralende gezichten. Wel leuk van oma om het in de Efteling te geven. Als maar niemand van de Efteling het ziet, anders krijg je straks een mega order ;-) Veel liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schatten van jurkjes zijn het Jannie, als ik kind moest zijn, ik vroeg ze allemaal aan mijn mama! Ook hier zijn ze met open armen ontvangen en misschien volgen er nog wel bestellingen als ze nog wat beter kan praten ;-) Ik kan de oma best begrijpen dat ze het aan je vroeg en om ze in de Efteling af te geven vind ik een geweldig idee, perfect eigenlijk. Misschien wordt er daar dan weer onverwacht voor je winkeltje reclame gemaakt en krijg je een karrevracht bestellingen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De jurkjes zijn ook sprookjesachtig mooi...
    Wat een prachtig plan van deze oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief idee van de oma om deze snoezige jurkjes in de Efteling te geven.
    Ik had bij jou voor het eerst over Elsa gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige jurkjes! Ze zijn er vast heel erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke prinsesjes ze zijn ook snoezig.
    En in de efteling genieten van al het moois.
    Het sprookjes bos werd nooit overgeslagen bij mijn kinderen.
    Ik doe ook mee met poppendag.
    Grts Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige jurken heb je gemaakt. Wat leuk, het verhaal achter de bestelling, dat maakt het maken ervan vaak extra leuk. De oma heeft vast een bijzondere dag gehad met haar kleindochters.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een prachtige jurken heb je gemaakt. Wat leuk, het verhaal achter de bestelling, dat maakt het maken ervan vaak extra leuk. De oma heeft vast een bijzondere dag gehad met haar kleindochters.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie