vrijdag 29 januari 2016

Over koude handjes, wantjes en mutsen

In deze blog ging Isabel buiten spelen. Ze had toen hele koude handjes gekregen en wilde graag een paar wantjes. :-))

Waarom had ik eigenlijk nog geen wantjes in mijn winkeltje? Afgelopen week maakte ik een aantal sets. Wat was dat leuk om te doen! Toen ik eenmaal begonnen was, kon ik haast niet meer stoppen. Voor groot en klein, jongens-en meisjespoppen. Zie hier het resultaat.


Ik gebruikte als basis de patronen van Christel Dekker (Wollyonline), maar paste hier en daar wat aan, zodat het toch mijn "eigen" wintersetjes werden.

Het was weer een goede afleiding. De zorgen over mijn zus zijn er nog steeds. Op het moment gaat het elke dag een beetje minder. Soms lijkt het op een kaarsje, waarvan het vlammetje steeds zwakker wordt. Soms smeult het alleen nog een beetje, dan wordt het weer een iets helderder vlammetje. Maar stralen doet het niet meer. En dat voelt machteloos..... je kunt alleen maar wachten.

Ik wens jullie allen een gezegend weekend toe met lieve mensen om je heen!
Groeten, Jannie




9 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte met je zus. Moeilijk om haar zo te zien en niets te kunnen doen.
    Goed dat je wat afleiding vindt. De wantjes zien er leuk en lekker warm uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige setjes!
    Sterkte in deze donkere dagen
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gemaakt weer. Heel veel sterkte, ik hoop dat je zus niet hoeft te lijden. En ja afleiding zoeken helpt dan een beetje :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel sterkte wat een weg moet een mens soms afleggen. Ondertussen vind ik je wantjes heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte gewenst!
    Je setjes zijn heel leuk geworden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die foto collage met wantjes, mutsjes en sjaals.
    Veel kracht van Boven toegewenst in deze moeilijke tijd.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jannie veel sterkte ,in dit moeilijke afscheid nemen
    Groetjes Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig je wintersetjes!
    veel sterkte en kracht toegewenst in deze moeilijke tijd!
    lieve groet, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe mooi zijn je wintersetjes geworden, de poppen kunnen de winter aan vanaf nu!
    Heel veel sterkte met je zus, ik snap maar al te goed wat je neerschrijft over het vlammetje. Ook ik heb het zo meegemaakt met mijn moeder en je staat machteloos, kan enkel toekijken en elke keer een beetje meer afscheid nemen. Ik denk vaak aan je.Mijn kaarsje brandt hier ook voor jullie.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie