dinsdag 26 januari 2016

Dinsdag poppendag: feestjurkjes

Vandaag weer poppendag! Wat maakte ik afgelopen week weer voor Isabel en Josefien?

Een prachtige feestjurk. Niet dat er een feestje aankomt, hoor, maar je kunt hem maar vast hebben. Josefien was het eerst aan de beurt. Ik koos voor haar een mooie roze kleur satijn. Voor haar moest ik het patroon nog ontwerpen. Nu heb ik al best wel veel ervaring met de Frozen jurkjes, dus echt heel moeilijk was het niet. De basis van dit patroon kon ik aanhouden. De mouwtjes werden driekwart pofmouwen. De rok werd lekker wijd. Het werd een dubbele rok, één laag satijn en één laag organza. Heel leuk was het versieren van de jurk, met kantjes, lintjes en een roosje van satijn. 
De hoofdband werd zilverkleurig met een bloemetje en weer zo'n satijnen roosje. 

Tussendoor moest Josefien geregeld passen en dat vond ze natuurlijk helemaal niet erg. Toen ik tevreden was, was zij dat gelukkig ook.

Vol trots poseert ze hier voor de foto.


Toen kon ik er natuurlijk niet meer onderuit. Ook Isabel wilde een feestjurk. Voor haar koos ik zilveren satijn. Haar jurk hoefde ik niet te ontwerpen, ik paste het patroon van Christel Dekker wat aan. Ook bij deze jurk mocht  ik met kantjes, strikjes en roosjes aan de gang. De jurk kreeg ook een dubbele rok, met als bovenlaag organza. Isabel stond haast te trappelen van ongeduld, zo graag wilde ze passen.  Toen ik zei, dat ik ook voor haar een hoofdband erbij zou maken, werd ze weer rustig.

Ook zij poseert maar al te graag voor de camera.


De zusjes willen ook graag samen op de foto. Een mooi stelletje bij elkaar, toch?



En nu is het wachten op een feestje.

Kijk voor ander (poppen)nieuws eens bij:

Fijne dinsdag!



14 opmerkingen:

  1. Echte prinsessenpopjes! :-) Knap werk! Fijne dinsdag, Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige prinsesjurkjes ...
    Afgewerkt tot in de kleinste details ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurkjes heb je gemaakt! Fijne dinsdag. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, de dames zien er heel feestelijk uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige dames, heel mooi gedaan!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een feestelijke jurken, ze zijn allebei mooi, maar die van Isabel vind ik echt super :) Dat feestje dat komt vanzelf wel, anders kunnen ze altijd zelf nog een feestje geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke jurkjes, heel mooi gemaakt en de meiden zien er samen weer prachtig uit.
    En de hoofdbanden passen er perfect bij!
    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige jurkjes! Echt heel snoezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zulke mooie jurkjes dat jij kan maken Jannie, zou ik er ook eentje voor mij kunnen bestellen voor als het feest is? Zo zou ik best ook nog wel een jurk willen, ze lijken net filmsterren die op de rode loper voorbijkomen. Nu nog een feestje en klaar is kees.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn twee prinsesjes geworden in hun mooie jurken! Je moet maar snel een feestje verzinnen, want deze japons zijn te mooi om in de kast te hangen...
    Ik vind het ontzettend gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige jurken, knap gemaakt hoor! Het dragen van zo'n mooie jurk is al een feestje op zich.
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige jurken, knap gemaakt hoor! Het dragen van zo'n mooie jurk is al een feestje op zich.
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke blogje,ik ben ook weer begonnen, kijk naar uit om meer hier te lezen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie