dinsdag 19 januari 2016

Dinsdag Poppendag: Buiten spelen

Het heeft gesneeuwd! Een heel klein beetje, maar toch.....
Isabel staat met haar neus bijna tegen het raam gedrukt en roept: "Mag ik naar buiten? Nu meteen?"


Vlug loopt ze naar de hal en pakt haar warme cape van de kapstok. Haar schoenen heeft ze gelukkig al aan.


Natuurlijk kan ik geen nee meer zeggen, anders zou ze heel boos geweest zijn. Gelukkig is het wel mooi vriesweer, dus ik kleed haar aan en doe de buitendeur voor haar open.

Na een poosje komt ze toch even bij me terug, met een paar rode oren van de kou. 


"Jannie, wil je mijn capuchon even op zetten, want het lukt me niet, mijn handjes zitten onder de cape. En als ik die er onderuit haal, dan worden ze ook nog koud". Daar heeft ze gelijk in. Snel zet ik haar capuchon op, waarna ze weer weghuppelt. Voor eventjes, want zoals je ziet, is het op sommige plaatsen nogal glad. En ja hoor, daar heb je het al.....het arme ding glijdt uit en heeft er meteen genoeg van. 


Binnengekomen gaat ze lekker een filmpje kijken. En ik? Ik heb een idee voor warme wantjes...voor als Isabel nog eens in de sneeuw wil spelen. Maar ik zeg natuurlijk niets, want dan zou ik ze meteen voor haar moeten maken. En ik heb al zo veel andere ideeën op mijn lijstje staan, hihi.

Bijvoorbeeld even bij de andere poppenblogs kijken of er nieuws is. 

Fijne dinsdag!



9 opmerkingen:

  1. Leuke plaatjes. Hier ligt wat meer sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk! Hier ligt ook meer sneeuw. En koud dat het is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Isabel heeft leuke warme kleren aan, die cape is ook mooi!
    Bij ons ligt geen sneeuw het heeft alleen wat gevroren.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus ook bij jullie sneeuwpret bij de poppen! Isabel had gelukkig ook warme kledij om aan te doen en het is altijd oppassen geblazen natuurlijk met zo'n weer om niet tegen de grond te gaan. Over de wantjes houden we stilletjes onze lippen op elkaar of je hebt de poppen aan het dansen ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, nog zo klein en dan toch al alleen naar buiten in de sneeuw...
    Maar met zo'n mooie cape wil je natuurlijk graag showen, dat snap ik ook wel.
    Ik hoop dat ze volgende week een sneeuwpop kan maken, mèt wantjes aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier begint het dan nu toch ook ineens te sneeuwen, heeft altijd iets magisch zo'n witte wereld.
    Prachtige cape, ben benieuwd naar de wantjes, zal nog niet meevallen voor die stijve poppenhandjes.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee koude handen is echt heel vervelend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, heerlijk om je verhaal te lezen! Leuke kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk verhaal, ja vanmorgen was het hier ook glad. Mooie cape zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie