zaterdag 16 januari 2016

Consultatiebureau

Wie had dat gedacht? Ik op  het consultatiebureau............
En toch ben ik daar van de week geweest. 

Ik heb verteld dat ik 8 december een neefje kreeg. Vorige week was ik bij mijn schoonzus om het prachtige kindje weer eens te bewonderen. Toen vertelde ze dat ze met Anne en Joost (de grote broer) naar het consultatiebureau moest. Broer Joost zou een prik krijgen en beide kinderen  werden helemaal onderzocht. Omdat schoonzus dacht dat ook Anne inentingen zou krijgen liet ze vallen dat ze niet precies wist hoe ze dat moest doen. Twee huilende kinderen...... Ik denk dat dat vast wel goed gekomen was, want ze is een rustige moeder, hoor, maar spontaan bood ik aan dat ik wel mee wilde gaan. Het leek me geweldig!

Afgelopen donderdag was het zover. We togen naar het consultatiebureau met twee kinderen achter in de auto. Grote zus Karlijn was op school.
Joost is normaal al een spring-in-het-veld, maar het vooruitzicht van de prik maakte hem zo nerveus, dat hij niet stil kon staan. Ook zijn mondje stond niet stil....:-)
Kleine Anne lag lekker in de MaxiCosi, niet wetende wat hem te wachten stond.

Allebei werden ze uitgekleed en het feest kon beginnen!

Thuis had Joost al goed geoefend, maar daar mocht hij nog even extra oefenen. Daarna begon het echte werk, met een speciale bril. Prachtig vond hij het!


Meten en wegen was voor beide broers een peulenschil. Het gesprek bij de dokter werd met veel interesse gevolgd. De onderzoeken werden soepel afgewerkt. 


Kijk eens hoe lief Anne hier ligt! Ik ben verliefd......


Tijdens het gesprek bleek dat de inentingen van Anne de volgende keer plaats zouden vinden. Maar Joost kwam wel aan de beurt. Hij mocht een pleister kiezen en koos een mooie roze met een prinses. Dat was vast om zijn zusje thuis jaloers te maken....hihi.

Zelf had hij erop gerekend dat hij 'eventjes zou huilen', maar niks hoor. Geen traantje, alleen een keer het woordje AU. 

En toen kon er weer aangekleed worden. Met een kind, wat een stuk stiller in de auto zat (hij was toch wel onder de indruk denk ik) en een broertje dat weer in slaap viel reden we weer naar huis. 
Een uurtje later kreeg ik een Whatsapp van mijn schoonzus dat Joost weer volop praatjes had....

Ik heb ervan genoten!

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen! Ja, het is soms meer een "consternatiebureau", maar dat viel hier wel mee, gelukkig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo even mee te mogen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo van een afstand zou ik ook nog wel een keer willen maar ik ben ook blij dat die tijd weer achter ons ligt. Jij had in ieder geval een fijne ochtend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flinke Joost! Wie weet komt dat hier ook nog wel eens terug... als we ooit kleinkinderen hebben. Leuk toch dat klein grut. Dat is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo even een hulp te kunnen zijn, want met meerdere kinderen naar het consultatiebureau gaan kan flink stress geven. Twee volwassenen kunnen dat varkentje samen goed wassen. Joost heeft het als een stoere jongen goed gedaan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een speciale ervaring, na zoveel jaren, niet? Ook ik ben al meegegaan met Liene, het is toch weer even speciaal. Joost is heel flink geweest!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat fijn dat je mee kon gaan, altijd fijn een paar extra handen erbij, en nog gezellig ook. Mooi om zo mee te kunnen genieten van je kleine neefjes. Flinke vent hoor die Joost!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat fijn dat je mee kon gaan, altijd fijn een paar extra handen erbij, en nog gezellig ook. Mooi om zo mee te kunnen genieten van je kleine neefjes. Flinke vent hoor die Joost!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie