donderdag 3 december 2015

Weer eens een keertje breien

Van de week heb ik weer eens de breinaalden opgezocht. Ook weer heel leuk, na lange tijd alleen maar achter de naaimachine te hebben gezeten.

Voor BabyBorn breide ik een warme kabeltrui met een lekkere brede hoofdband, voor als de dagen kouder worden. Zelf vind ik het babyroze toch echt wel een hele mooie kleur voor poppenkleertjes. De wol is van Bravo, een fijn wolletje om mee te breien. Het blijft ook heel mooi na het uitwassen (wat bij poppenkleding toch ook wel eens nodig is, hihi).
Het donkerblauwe broekje had ik nog liggen.


Wil je ook zo'n leuk truitje breien? Het patroontje heb ik van internet: De Breikraam
Daar staan nog veel meer patronen op.

Groetjes, Jannie

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk setje. Het staat de baby Born prachtig en je hebt het echt mooi gebreid.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, een heuse kabeltrui! Ja, dat is inderdaad fijn garen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige winterse set met een mooi motief ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig setje hoor Jannie, echt fris in dat roze! Ik ben al gaan piepen naar de patroontjes, ze zijn echt geweldig! Hier zal ik me binnenkort toch ook maar eens op toeleggen om mijn baby borns eens aan te kleden voor Liene.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hè, om verschillende handwerktechnieken af te wisselen. Het truitje is mooi, je zou het zó in een grote versie kunnen breien.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hè, om verschillende handwerktechnieken af te wisselen. Het truitje is mooi, je zou het zó in een grote versie kunnen breien.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk setje! Staat prachtig! Je breit wel snel dan als je dat zo even af kan hebben... (of ik brei gewoon erg langzaam, omdat ik het weinig doe...)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk setje, het komt extra mooi uit bij deze donkere pop!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi setje! Bravo is van Scheepjes toch? Ik wissel de verschillende handwerktechnieken en hobby-bezigheden ook af. Naaien doe ik jammer genoeg maar heel weinig meer.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het poppekind ziet er weer piekfijn uit, mooi die roze trui en hoofdband.
    Krijg ook zin om iets te breien als ik zoiets zie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie