dinsdag 15 december 2015

Poppendag: winterkleertjes

Afgelopen zaterdag was het dan toch een keertje zo ver: de autoruiten waren bevroren. Zou het dan toch een beetje winter worden?

Isabel was ook heel blij, nu kon ze mooi om een nieuwe winter outfit vragen. Ze wist dat ik van Christel Dekker nog een heel mooi patroontje had, van een overgooier, maillot en t-shirt. Samen doken we in de stoffenbakken. Ze wist precies wat ze wilde, felroze fleece voor de overgooier en gestreepte tricot voor de maillot en het t-shirt.

"Zou er ook nog tricot genoeg zijn voor een warme hoofdband? Dan blijven mijn oren lekker warm, mocht het écht koud worden."
Ik beloofde dat ik dat zou proberen. Isabel week niet meer van mijn zijde, voordat het setje klaar was. Gelukkig was het makkelijk te maken. bij het patroon werd voorgesteld om een bontrandje over het voorpand te naaien. Omdat ik dit niet in huis had, stelde ik voor om een roze ruche over het voorpand te naaien. Dit plan werd met gejuich begroet! :-)))

In een mum van tijd was het hele setje klaar, inclusief hoofdband. Isabel mocht gaan passen! En poseren wilde ze persé buiten.



Tevreden zit ze nu in mijn hobbykamer te kijken wat er binnenkort weer onder mijn naaimachine vandaan komt...

Zou er nog nieuws zijn bij de andere poppenblogs?

Kijk eens bij RitaAkkelienCrealytAtelier NanayaBlauw RuitjeJolandaJuffrouw MierJuffrouw OoievaarMariamPoppe-mie

Fijne dinsdag.

7 opmerkingen:

  1. Mooie set, helemaal klaar voor de feestdagen én de winter!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor en een echte poppenkleur dat roze, mooi model, dat overgooiertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk geschreven blog. Mooi setje, ben je vast zo kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier smelt je toch van Jannie, wat een prachtig setje kleren heb je weer gemaakt en er een leuk verhaal rond gemaakt, je krijgt echt de smaak te pakken om met popjes te spelen en verhaaltjes te vertellen, super! Het blijft heerlijk om doen vind ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier smelt je toch van Jannie, wat een prachtig setje kleren heb je weer gemaakt en er een leuk verhaal rond gemaakt, je krijgt echt de smaak te pakken om met popjes te spelen en verhaaltjes te vertellen, super! Het blijft heerlijk om doen vind ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je mooi Isabel!! De roze ruche maakt het helemaal!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie