dinsdag 8 december 2015

Poppendag: Pyama met slaapmuts

O, wat is het toch leuk als er iemand met een idee aankomt waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben!!
Een klant bestelde voor Sinterklaas een aantal poppenkleertjes uit mijn webwinkeltje. Maar het pyjamaatje van haar dromen zat er niet tussen. Ze had zelf iets in haar hoofd met een slaapmuts/puntmuts.....
Het materiaal moest zacht zijn, liefst fleece. Ik zag het wel zitten en stuurde haar een foto met een aantal kleuren fleece uit mijn voorraadkast. Het werd lichtroze. Een super keuze, naderhand bekeken....

Altijd als ik iets nieuws moet ontwerpen gaat het tijdens het patroon tekenen borrelen van binnen. Ook nu, want in bedacht ter plekke de applicatie met "slapend sterretje". Meteen kon ik iets nieuws uitproberen: het sterretje plakte ik met spuitlijm op het voorpand, zodat het niet kon verschuiven tijdens het vaststikken. Het ging fantastisch, alles paste meteen. 
Vlug de foto doorgemaild, want het moest nog wel voor 5 december op de mat liggen. Pyjama werd goedgekeurd en ruim op tijd opgestuurd. Ik hoop dat er weer een kindje blij is gemaakt.



Met dank aan de moeder voor het fantastische idee. Ik ga deze pyjama zeker opnemen in mijn winkeltje. Eigenlijk zou ik hem zelf ook wel willen, als huispak. :-)))

Voor ander (poppen)nieuws, kijk eens bij:


Fijne dinsdag!.




9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk weer!! Zo grappig, tijdens mijn poppenkleertjes-carriere jaren geleden heb ik ook puntmutsjes verkocht, bij een pyama-jurkje. Handig he, met lijm als hulpmiddel werken. Ik deed het de laatste tijd vaak met een beetje textiel-lijm. Een truc die ook heel goed werkt als je vilten oogjes opnaait bij een gehaakte knuffel. Wat voor spuitlijm gebruik jij, speciaal voor stof of maakt dat niet uit? Ik vind het sterretje zo lief!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, wat leuk! Het lijkt mij ook een fijn pak om te hebben ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt en inderdaad zo'n pak met slaapmuts wil ik ook wel ;-) Ik herken het wel soms heeft iemand een leuk idee en dan denk ik waarom heb ik daar niet aan gedacht, maar dan hoor ik ook weer dat iemand dat van mij denkt en dat zal bij jou ook vast het geval zijn. Fijne week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt superschattig, dat slapende sterretje maakt het helemaal af. wie weet ga je ze ook nog eens in volwassen-maten maken :-)
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend lief! En zo leuk met die slaapmuts!
    Herkenbaar je verhaal over wensen van klanten en daarna opborrelende ideeën. Ik vind dat heerlijk.
    Ik moet eens verder lezen op je weblog, maar de tijd ontbreekt nog een beetje. Komt wel.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sta dezer dagen hopeloos achter met blogjes lezen maar merk wel dat je weer ontzettend veel mooie poppenkleertjes maakte! Volgende week beloof ik beterschap! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kan je zelf ontworpen patroontjes misschien verkopen Jannie? Of als je dat niet nodig vindt, gewoon delen, je bent hier echt een kei in!!! Superleuke pyjama, precies uit de winkel, netjes perfect op maat gemaakt, dit is vakwerk! En helemaal tof met dat sterretje erop.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief pyamaatje zeg. Zo leuk met die ster en dat gezichtje erop, simpel maar superleuk!!!
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat snoezig! Dat sterretje maakt het echt af! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie