dinsdag 1 december 2015

Poppendag: Een jongetjes-pop

Een paar weken geleden kreeg ik een verzoek van een moeder of ik kleertjes kon maken voor een jongenspop. De pop was nog van haarzelf geweest en nu speelde haar 2 jaar oude dochtertje er graag mee. Maar de motjes hadden aan de kleertjes gegeten....dus het werd tijd voor iets nieuws.

Volgens moeder waren de maten van de pop ongeveer gelijk aan die van de little Babyborn. Toch besloot ik om de precieze maten op te vragen, want je wilt wel dat het allemaal gaat passen. Ik stuurde haar de maten van de little Babyborn en zij schreef de maten van "haar" pop ernaast. Ik vermoed dat het popje Stefan wordt genoemd. :-))



En....ze stuurde ook een foto van de blote pop, hihi.


Bijna wilde ik een zwart balkje ergens op de foto plaatsen........maar ach, het blijft een pop. Toch?
:-))))

Het bleek dus echt wel een andere pop te zijn dan de little BabyBorn.
Maar wie A zegt moet ook B zeggen, dus vol goede moed ging ik aan de slag.
Een truitje, broekje, luiertje en slaapzakje moesten het worden.
Spannend was het wel, want ik kon tussendoor niet even passen.
En dit is het geworden.


Toen het klaar was bracht moeder gelukkig het popje mee. Het uur van de waarheid was aangebroken.....
Broekje paste, truitje en luiertje waren ook perfect, al zeg ik het zelf.
Maar gek genoeg was het slaapzakje te klein.....en dat had ik dus niet verwacht.
Gelukkig had ik nog genoeg dezelfde stof voor een groter exemplaar. En die is inmiddels ook opgehaald.

Missie geslaagd, mama blij en hopelijk straks dochtertje ook blij.

Helaas heb ik geen foto's gemaakt van het popje met de kleertjes aan. Dus jullie zullen me op mijn woord moeten geloven.....

Zou er nog ander (poppen)nieuws zijn?
Kijk maar eens bij:

Zij vinden het ook leuk om poppennieuws te brengen. En ook ander nieuws natuurlijk.

Fijne dinsdag!

6 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk verzoek! En een jongenspop, ook leuk, weer eens wat anders ;) De kleren zijn leuk geworden. Best nieuwsgierig naar foto met pop met kleren idd, misschien als de mama van de poppenmoeder dit leest... ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je toch de maten vroeg! En inderdaad toch wel spannend omdat je niet tussentijds even kon passen. Dit slaapzakje komt vast nog wel bij een andere pop terecht. Mooie set heb je gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke kleertjes en slaapzak heb je gemaakt, dat zal Stefan vast prachtig staan. De 'oma' van Stefan wil je vast wel een foto mailen als hij zn nieuwe garderobe aanheeft. Dan kunnen wij er ook nog van meegenieten.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleertjes voor een jongenspop, haha, nog niet eerder gezien zo. En wat leuk heb je ze gemaakt, het lijkt me wel een prutswerkje, hoor.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gemaakt zeg, het is volgens mij nog een heel werk. Zeker om de maten goed te hebben. Dat merk ik nu wel met de jas van Julia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, waar zou dat zwarte balkje dan moeten komen... ;-)
    Het is een leuk setje! Daar zal moeder en dochter zeker blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie