woensdag 9 december 2015

Hoera! Anne is geboren.

Hoera! Gisteren is Anne geboren. 
Anne is het zoontje van mijn broer en zijn vrouw. Mijn kleine neefje dus.....  :-)

Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet! Vanavond gaan we kijken. Eigenlijk wilde ik stiekem overdag al gaan, maar ik heb mijn man beloofd dat we vanavond samen zouden gaan. En dat gaf me de gelegenheid om het kraamcadeautje wat ik al een heel eind klaar had helemaal af te maken.


Afgelopen zondag had ik al heel wat "voorwerk"gedaan. Het kroontje had ik al gemaakt. Lint lag klaar in blauw en roze, en de balletjes lagen al gehaakt klaar, drie blauwe en drie roze. Vandaag kon ik er de naam, het blauwe lint en de blauwe balletjes op maken. De roze versie verdween in mijn kast.

Het kroontjeskussen komt uit het boekje "Kussens naaien" van Home & Hobby. Ik maakte hem van zachte fleece met onderaan een "bont" randje. Ook stopte ik er een rammeltje in. De letters zijn van blauwe fleece geknipt en met spuitlijm (gewoon die van de Action) vastgelijmd. Werkt super!

Er zit wel een emotioneel verhaal vast aan de naam Anne. Ik heb een broer gehad die ook Anne heette. Toen hij 11 jaar was is hij overleden. Ik was toen 7 jaar, maar zoiets heeft een enorme impact gehad. Onze oudste zoon is geboren op 6 februari, dat was op de geboortedag van mijn broer. Hij zou toen 30 jaar geworden zijn. Ieder jaar is het feest op 6 februari, maar vooral voor mijn ouders heeft die dag ook een zwart randje.

Nu is neefje Anne geboren op 8 december. Dat is op de sterfdag van mij broer, nu 44 jaar geleden. Toen ik dus gisteren hoorde, dat er een kindje geboren was en Anne heette, was dat een emotioneel moment. En toch voelde het als: de cirkel is rond. Dit heeft zo moeten zijn.
Ik weet niet of jullie dat snappen en uitleggen kan ik het niet, maar zo voelt het gewoon...

Mijn broer en zijn vrouw hebben een paar weken geleden aan mijn ouders gevraagd wat zij ervan zouden vinden als het kindje die naam zou krijgen, dus waren ze al voorbereid. Want eigenlijk is Anne genoemd naar zijn vader, die ook weer naar mijn broer Anne is vernoemd. Maar dat hij op de sterfdag van mijn broer geboren zou worden, dat wisten ze toen nog niet. Dit maakt het feit extra bijzonder.

Anne heeft al een grote zus en broer, en die willen ook vast een cadeautje. Voor de gezelligheid heb ik daar ook een foto van gemaakt. 


Ik zie er naar uit om het hele spulletje te mogen geven. Maar vooral om het nieuwe neefje te bewonderen!!



7 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met het nieuwe neefje! En wat een bijzonder verhaal! Het ontroert me.
    Anne is trouwens voor mij ook een familienaam. Mijn pake, de vader van mijn moeder, heette Anne. En alle broers van mijn moeder, vier, hebben een zoon naar hun vader vernoemd, dus ik heb vier neven die Anne heten :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een feest en wat een mooi cadeautje... Anne is een naam die in België alleen aan meisjes wordt gegeven maar ik vind het wel speciaal... en al helemaal het hele verhaal er achter. Dit moet je ouders toch echt wel wat doen.
    Ik had ook een broer die toen hij 7 was gestorven is. Mijn ouders hebben dat nooit helemaal verwerkt. Toen ze ouder werden, werd het gemis precies nog groter en al de herinneringen aan hem levendiger...
    En dat Anne op de sterfdag van je broertje is geboren,kan toch niet alleen toeval zijn.
    Ik wens jullie allemaal heel veel geluk met de kleine Anne...
    Liefs
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jannie, wat ontroerend dat je neefje naar je broer is vernoemd, en wat bijzonder dat jouw zoon op de geboortedag van je broer en je neefje op zijn sterfdag geboren is.
    Ook een bijzondere naam Anne, bij ons hoor je die naam niet voor een jongen, wel een andere, namelijk : Engel.
    Je hebt een heel mooi en lief cadeautje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je opmerking ontroert me: (een) Engel....mooi om op door te denken.
      Liefs, Jannie

      Verwijderen
  4. Wat een ontroerend verhaal ,en dat alles zo loopt , bijzonder,word vast een heel leuk en lief jongetje ,en wat een mooi kado ,helemaal passend zo n mooie kroon .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder dat hij precies op die dag geboren is. Ik kan me goed voorstellen dat de cirkel rond is voor je gevoel. Geniet van je 'nieuwe' neefje!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie