vrijdag 18 december 2015

Gewonnen......en schaatshoezen

Vorige week deed ik mee aan een give away op het blog van Marie. En ik won!!! 
Een prachtig speldenkussen. Zo netjes gemaakt! 
Bakken vol met liefde zitten in haar werk opgesloten. Kijk maar eens op haar blog, zij kan volgens mij álles........ :-)))
Het speldenkussen werd meteen in gebruik genomen. In mijn naaidoos lag al een tijdje een doosje nieuwe spelden en nu was het een mooie gelegenheid om mijn (misschien wel 30 jaar) oude, toch wel botte, spelden weg te gooien en het nieuwe speldenkussen vol te prikken met de nieuwe. (wat een zin....snappen jullie het nog?) 
Enfin, Marie, nogmaals heel erg bedankt, ik ben er blij mee.


Hoewel de winter maar niet wil komen, kreeg ik toch de vraag om voor een paar kinderschaatsen schaatshoezen te maken. Het desbetreffende kind zit op de schaatsclub en daar gebruiken ze bijna allemaal zulk soort hoezen. Het vocht van van de schaatsen trekt fijn in het badstof en daardoor zijn de ijzers zowel droog als beschermd. Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord, maar even zoeken op internet leerde mij dat dit niet moeilijk te realiseren is. Moeder bracht een badstof handdoek en in een uurtje was het gefikst. Gewoon een stuk handdoek in de maat van de ijzers dubbel naaien, rolzoompje erin, stuk elastiek erdoor rijgen en klaar!
Kind blij, moeder blij en ik blij.


Dit was mijn laatste blogje van het jaar. Ik las even een blogpauze in om lekker te kunnen stilstaan van wat Kerst nu écht betekent, te genieten van Oud en Nieuw, samen met alle dierbaren om mij heen.

Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een goed en creatief 2016, met allen die jullie lief zijn.






5 opmerkingen:

  1. Ja, die hoezen zie ik zaterdags, bij de kunstschaatsterretjes die voor ons les hebben :-) Er zijn ook hele leuke gekochte hoezen, banaantjes bijvoorbeeld, maar volgens mij werkt badstof inderdaad beter!
    Voor jou ook: fijne feestdagen en een heel mooi en creatief 2016!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer iemand blij gemaakt. Ook voor jullie hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk idee voor natte schaatsen;-)
    Ook hele fijne en gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2016 !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat klinkt als 'dat doe ik even in een uurtje'. En misschien doe je dat inderdaad ook nog wel (maar ik kan niet naaien, dus ja...).
    Je hebt een prachtig speldenkussen gewonnen! Groot gelijk dat je die gelijk in gebruik neemt.
    Ik wens je heel fijne Kerstdagen en Gods Zegen voor 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je gewonnen hebt, heel leuk speldenkussentje. Ook de schaatshoezen zijn knap en praktisch.
    Geniet van de feestdagen!
    Grtjes, rita.
    P.S.: ik stuurde je een mailtje vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie