dinsdag 6 oktober 2015

Wat een onrust....

Toen ik de stoffen uit de bakken haalde, werd het meteen onrustig in mijn kamertje. Vooral toen de lap "jute" in kleine stukjes werd geknipt en er zakjes van werden gemaakt. De poppen wisten van vorig jaar nog wat dat betekent: de Pietenpakken worden weer gemaakt!!!


"Welke kleuren zou ze dit jaar gebruiken? Welk pakje zou ik mogen showen? Wie mag het eerste pakje aan?" 
Dat waren de vragen die ik langs hoorde komen. 
Tot ze bedachten dat het nog heel lang duurt voor Sinterklaas komt. 
"Waarom maak je al die pakjes nu al?"
Ik heb ze toen maar uitgelegd dat ik van vorig jaar heb geleerd dat ik maar beter op tijd kan beginnen, voordat ik weer dag en nacht met die pakken bezig ben...... Ik houd niet van stressen....
(Eerlijk gezegd kwamen de Pietenpakken me vorig jaar de neus uit, hihi)
Toen ik dat had uitgelegd werd het een stuk rustiger in mijn kamertje.

Het eerste pak werd vol trots door een bruine pop geshowd. Zij heeft er totaal geen moeite mee om voor Zwarte Piet te spelen. Ze is er zelfs trots op!!!!!


Inmiddels zijn we zo ver dat alle drie de BabyBorns  in een vrolijk Pietenpak mijn kamertje gezellig maken. Er mist alleen nog één baret. Ik heb beloofd die vanmiddag te gaan maken.


Deze blog is geschreven naar aanleiding van "Dinsdag Poppendag". Als je bij Rita op haar blog kijkt kun je ook haar poppenverhaal lezen. Ze verwijst meteen naar veel meer poppenblogs.

Fijne dag!

9 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, prachtige kleuren. Ik herken het gevoel dat de Pietenpakjes je de neus uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om ter knapst! Jij bent inderdaad vroeg bezig met ZWARTE PIETEN pakken....oeioei gaat dat weer geen discussies doen oplaaien??? ;-)
    Ik snap echt niet hoe je dat zo mooi kan die kleine pakjes en dan met zo'n petieterige detailkes... wat een geduld en gefrutsel. Je mag er fier op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi!!! Je zult wel een voldaan gevoel hebben nu er al zoveel klaar liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig om te lezen! Je pietenpakken zien er leuk uit, vooral zwarte piet.. ;-) (maar de andere ook, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je je poppen toch weer laat meedoen! Je pietenpakken zijn geweldig! En die stofjes zijn perfect ervoor. Hoe jij dit steeds weer voor mekaar krijgt blijft me een raadsel. Nog veel pietenplezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat leuk! Ik zal jouw ook toevoegen bij de links op dinsdag!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie