zondag 4 oktober 2015

Van gerepareerde waterschade en een appel-perencake met fudge.

Door het noodweer van eind augustus was een heel gedeelte van onze tuinpad en damwand weggeslagen. Dat moest gerepareerd worden. Mijn man vroeg een paar weken geleden aan mijn zwager: "Weet jij soms iemand die ons daarmee kan helpen?"
"Ik", zei mijn zwager enthousiast. Hij dacht dat het een klein karweitje was, maar toen hij het zag moest hij toch even slikken.... :-))
Het was meer dan hij dacht. Maar meteen bedacht hij een planning: kar mee, zand halen, kruien etcetera.

Gisteren was het zover: de mannen gingen aan het werk.

Je zult het geloven of niet, maar er was maar liefst 3/4 kuub zand nodig om het hele spul weer op te hogen. En dan ging ook eerst de hele hamer en daarna de kop van de hamer de sloot nog in! 
Maar ze hadden wel plezier, zoals je ziet, en tegen de middag was de klus  geklaard.



Er werd hard gewerkt. En harde werkers lusten wel iets stevigs bij de koffie, had ik bedacht.
Daarom bakte ik afgelopen vrijdag een appel-perencake met fudge.


De cake ging erin als koek. 
Neef  R (die op de eerste foto staat) had wel pech. Hij vond zijn bed nog erg lekker en kwam wat later.....na de koffie.
R. als je nog eens in de buurt bent en ik heb weer taart, dan kom je maar langs! Maar wel op tijd je bed uit, haha!

Het recept van deze cake heb ik uit een huis-aan-huis blaadje van onze supermarkt. Om het met jullie te delen heb ik er een foto van gemaakt. 



Groetjes, Jannie

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je tuin weer helemaal op orde is, en ja zulke harde werkers moeten toch beloond worden met een heerlijke herfst-taart.
    Leuk recept Jannie, bedankt voor het delen.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zulke hulp! De taart ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar is hard gewerkt en dan gaat zo'n lekkere cake er wel in, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele klus zo te lezen! Fijn dat je mensen om je heen hebt die helpen willen. Super.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie