dinsdag 13 oktober 2015

Poppendag: bolero en legging

Iemand vroeg of ik voor de BabyBorn ook een bolero en een legging kon maken. Voor de zekerheid vroeg ik of ze een fotootje kon opsturen van wat ze bedoelde. Je wilt natuurlijk  wel maken wat zij in gedachten had. Enne....het moest vóór 17 oktober klaar zijn. Ik word altijd een beetje zenuwachtig van deadlines, maar gelukkig was die datum nog ver weg. 

Toen ik het fotootje binnen kreeg, was ik zelf ook wég van de bolero. Zo leuk om hiermee aan de slag te gaan!

Gebroken wit moest het zijn.
De bolero maakte ik van fleece. een zacht en rekbaar stofje. Want die BabyBorns kunnen hun armen niet naar achteren doen en daar moet je rekening mee houden. Anders krijg je met geen mogelijkheid een jasje aangetrokken.

Eerst maar een proefmodelletje.


Leuk, maar niet zoals op de opgestuurde foto. Deze kon dus linea recta in mijn winkeltje.

De voorpanden moesten wat ronder en het achterpand was ook niet helemaal naar mijn zin. Het patroon paste ik wat aan en ja, toen was ik tevreden.


De legging hoefde geen probleem te zijn, ik had al een patroon van een maillot. Voeten eraf laten....en klaar is kees. Tricot opgezocht in mijn lappendozen, natuurlijk in bijpassend gebroken wit.
Appeltje-eitje.

Gelukkig heeft de besteller het goedgekeurd. Dus het kan het nog ruim op tijd op de plaats van bestemming zijn.


Deze blog schreef ik naar aanleiding van Dinsdag Poppendag. 
Kijk voor meer poppen- of ander nieuws ook eens bij deze blogs:


9 opmerkingen:

  1. Keileuk dat je weer meedoet Jannie! Altijd blij dat er meer mensen zijn die meedoen. Je maakte weer een prachtig kledingsetje, een echt mooi bolerotje met bijpassende legging, knap werk! Hier zijn de poppen even aan de kant gelegd.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gemaakt! Je neemt het heel serieus: eerst een proefmodelletje. En ook dat is al heel leuk geslaagd.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Zo'n pop ligt hier ook op zolder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een poppenmoeder is straks weer heel tevreden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig setje hoor, je bent echt zo'n crea bea die alles voor elkaar krijgt.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi geworden. Altijd spannend om iets op bestelling te maken, en wat leuk als het dan naar volle tevredenheid is!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan weer! Ben ook niet zo goed in deadlines. Haal het altijd makkelijk maar het gevoel dat het af MOET is lastig. Wat is de tip voor het naaien van tricot? Ik heb het liggen maar durf het niet aan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een lockmachine, en daar kan je heel goed tricot naden mee naaien. Als je het met de gewone naaimachine naait, gebruik dan een flauwe zigzagsteek. En voor de zomen kun je een tweelingnaald gebruiken. (http://multivroon.blogspot.nl/2012/06/tweelingnaald-tutorial.html)
      Succes!

      Verwijderen
  8. Deadlines zijn voor mij een must... anders geraakt er niks klaar... Was in mijn studententijd al zo en ik ben nooit meer van die slechte gewoonte afgeraakt... Volgens mij zit dat in de genen...mijn kinderen hebben er ook last van! :-( Mooi die bolero... (vind de eerste nog mooier eigenlijk) en die legging is knap ... om die zo mooi strak te laten passen rond de kromme beentjes! Top!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie