zondag 11 oktober 2015

Herfst, ook op mijn bord.

Even tussendoor: het is echt herfst geworden. Kijk naar buiten en je ziet het! Wat een kleuren, wat een prachtig herfstlicht door de bomen! 

Je krijgt dan ook meteen zin in "ander eten". De barbecue is opgeruimd, de salades worden minder op je bord. 
In de supermarkt zie je het ook: knolselderij, pompoen, pastinaak en paddenstoelen. 

Vandaag aten wij een knolselderij quiche. Heerlijk herfstig!


Ik was echt van plan om een foto van de héle quiche te maken, maar voor ik het wist was hij al voor bijna twee-derde op!
Nou ja, dan weten jullie meteen dat hij hier ontzettend in de smaak viel. Met een lekkere salade erbij (dat dan weer wel) hadden wij een heerlijk middagmaal. 
Zie je trouwens dat kleine glazen schaaltje? Daar zaten stoofpeertjes in, ook iets voor deze herfsstijd. :-))

Daarna hebben we onze winterjas opgezocht en een stevige wandeling gemaakt.
Hoewel er een koude wind waait, moet ik zeggen dat die winterjas nog niet écht nodig was!

Hebben jullie al iets herfstigs gegeten?

8 opmerkingen:

  1. Knolseldersoep met appeltjes en andijviestamppot....telt dat voor herfsteten??? :-) Hier was het ook een zalige dag...zonder veel wind... het zonnetje scheen dapper en de natuur blonk er mooi roodbruingeel onder! Het was echt genieten... dan is herfst toch ook wel weer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pompoensoep (gekregen) en stoofpeertjes (ook al gekregen), wat een bofferds zijn we toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heerlijk uit Jannie.
    Daarnet was de groenteboer aan de deur en heb ik een stuk van een grote pompoen gekocht.
    Ook appels en peren horen bij de herfst, bij ons is het nu koud, het is 5ºC, maar wel zonnig.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me goed voorstellen dat zoiets goed in de smaak valt! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ziet er echt heerlijk uit, helaas is mijn man helemaal geen fan van knolselder. Vanavond eten we wortelpuree (iets herfstigs???) en gisteren maakte ik groentesoep.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knolselderijquiche???? Nog nooit van gehoord!
    Hier zouden ze zeggen: kun je dat echt eten???
    Geen idee hoe ik het moet maken....
    Maar blijkbaar is ie lekker.... net als de stoofpeertjes!
    Die heb ik trouwens al wel op!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie