zondag 27 september 2015

Spitskool

Vrijdag was de bruiloft van mijn nichtje. Het doet me zo goed om te kunnen melden dat mijn zus, met behulp van de wensambulance de bruiloft heeft kunnen meemaken! De hele dag waren de vrijwilligers mee om haar te begeleiden. Tussendoor kon ze steeds een poosje slapen/rusten, zodat ze de "belangrijke" stukken van de bruiloft kon bijwonen. Fantastisch, ode aan de vrijwilligers!!! Heb je nooit van de wensambulance gehoord? Klik dan op deze link

Inmiddels is ze geplaatst in een verpleeghuis, waar ze hard werkt aan haar revalidatie.

Van de week maakte ik van een simpele spitskool een bijzonder gerecht. 
Tenminste, dat vind ik zelf :-))


Men neme:

1 spitskool, in reepjes gesneden
1 gele paprika, in blokjes
1 ui, gesnipperd
100 ml. kookroom
olie om in te roerbakken
kerriepoeder
peper
zout

Verhit de olie in een wok. Bak de ui glazig en voeg daarna een eetlepel kerriepoeder toe. Laat even meebakken (ruikt heerlijk). Voeg in gedeelten de spitskool toe en roerbak deze tot hij knapperig is, maar niet meer té rauw. Voeg de paprikablokjes toe en roerbak even mee. Dan mag de kookroom erbij. Laat dit nog even pruttelen. Breng op smaak met peper en zout.


Wij aten dit met aardappelpuree een een tilapiafilet. Maar het is ook lekker met pangasiusfilet of kabeljauw en (witte) rijst.

Eet smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zus er bij kon zijn ,en lekker eten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je zus op deze manier erbij was. Zo fijn dat de vrijwilligers zoveel belangeloos doen, ze zijn onbetaalbaar!!!
    Lekker die spitskool, ik had deze week een rode gekocht, nooit gezien maar die was ook heel lekker.
    Fijne dag nog, groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat je zus er zo toch bij kon zijn, op zo'n speciale dag is dit toch wel belangrijk voor beide partijen. En al de vrijwilligers die dit mogelijk maakten, zijn toch ook wel fantastisch!
    Je spitskool ziet er lekker uit, het koolseizoen begint weer en dat vind ik heerlijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat heerlijk dat je zus erbij kon zijn! Ben zo blij voor haar en jullie!
    En je spitskool ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je zus er bij was. Ik heb nog nooit van de wensambulance gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie