zaterdag 19 september 2015

Over mijn zus en Minions sloffen.

Het is even geleden dat ik een blogje schreef, maar dat heeft zo zijn redenen. Vaker heb ik over mijn oudste zus verteld, die ernstig ziek is. De laatste paar maanden zag je haar langzaam achteruit gaan. Lopen ging steeds moeilijker, er bleef niet veel eten meer binnen, maar ze bleef (en blijft) positief. Ze wilde persé zelfstandig blijven wonen, eigenwijs als ze is. Daar hebben wij ons als familie veel zorgen om gemaakt. Vooral als ze wel eens vertelde dat ze gevallen was en bijna niet meer overeind kon komen. 
Vorige week maandag is ze weer gevallen en heeft daarbij haar heup gebroken. Een ziekenhuisopname en een operatie waren noodzakelijk. Die operatie was een spannend iets, want haar lichaam is ernstig verzwakt. Maar ze is erdoor gekomen. Nog steeds is ze een beetje de kluts kwijt en we hopen dat dat nog goed gaat komen, maar er zijn geen garanties.....

Vrijdag aanstaande trouwt haar dochter. Ik hoop zó dat ze erbij kan zijn. Er is iets geregeld met vervoer, maar daar mag ik nog niets over zeggen........

Dus jullie zullen begrijpen dat er van bloggen en handwerken niet zo veel gekomen is. Ik probeer nog steeds mijn webwinkeltje te vullen. Inmiddels ben ik begonnen met de Pietenpakken, die vorig jaar zo enthousiast ontvangen zijn. Wie mij volgt op Facebook heeft de broekjes langs zien komen. Maar het gaat niet erg hard.....

Het maken van een cadeautje voor een neefje is er bij in geschoten.
Morgen is er een nichtje jarig en daar heb ik wel iets voor gemaakt.


Deze Minions sloffen......
Ik weet dat mijn nichtje samen met haar vader, moeder en broertje naar de film geweest is. Toen ik dat hoorde ben ik op internet gaan surfen en kwamen een paar Minions sloffen voorbij. Helaas geen patroon. Daarom heb ik bij Drops gezocht naar een patroon voor een paar sloffen, met de bedoeling dit aan te passen.
Omdat ik al een muts voor de pop gemaakt had, wist ik een beetje hoe zo'n Minion in elkaar zat. Met dat in mijn achterhoofd ben ik gewoon begonnen. Papier een pen in de aanslag, want je moet er twee haken, hè, en dan is het fijn als je twee dezelfde krijgt :-))

En nu heb ik vanmiddag nog hard moeten werken om de slofjes af te krijgen. Maar het is gelukt.

Gelukkig heb ik ook nog een cadeautje gekocht, echt Prinsessenbadschuim met zo'n geweldige badpuff. (je weet wel: zo'n opgerold stuk nylon in de vorm van een "roos", waar je zo lekker veel schuim mee kan maken, hihi)
Mochten de sloffen niet in de smaak vallen of niet passen dan heeft ze in ieder geval ook nog iets anders.......

Fijn weekend!



10 opmerkingen:

  1. Die slofjes zijn zo leuk!!!

    Ik hoop zo dat je zus er nog bij kan zijn! Dat geeft extra spanning rond zo'n dag.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet dat moeilijk zijn dat je zus zo ziek is. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet dat moeilijk zijn dat je zus zo ziek is. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sloffen, daar zal je nichtje vast blij mee zijn.
    Hopelijk kan je zus bij de bruiloft zijn en ik wens jullie dan ook een mooie dag vol bijzondere herinneringen toe.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zullen voor jullie bidden dat je zus de bruiloft van haar dochter kan meemaken!
    De sloffen zijn fantastisch! Echt superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar om te horen dat je zus gevallen is, ik hoop toch zó dat ze bij de bruiloft kan zijn van haar dochter.
    Heel veel sterkte hoor!
    De sloffen heb je leuk gemaakt, die Minions zijn helemaal in hè. Als je zelf niet zo op de hoogte bent, dan brengen de kinderen je het wel bij.
    Goede zondag, Jannie.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die sloffen... ik hoop dat ze passen! En ik denk dat het nichtje dat ook wel heel graag wil dat ze passen... mooi gemaakt!
    Heel veel sterkte met je zus... Knap dat ze de moed niet verliest. Zo moeilijk toch allemaal en zo oneerlijk... Hopelijk kan ze het huwelijk van haar dochter meemaken.Want dat is voor een mama toch heel speciaal. Geef haar een lieve groet vanuit blogland...ik leef echt met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh sterkte met je zus en duimen maar dat het goed komt en ze er bij is ,leuk kadoo voor je nichtje ,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pech weer voor je zus nu met haar heup, we duimen met zijn allen dat het weer goedkomt! Wens haar en ook jullie allemaal heel veel sterkte en blijf geloven, net als zij. Makkelijker gezegd dan gedaan weet ik ook ondertussen, maar toch... Het huwelijk zal ze wel kunnen meemaken. De minionsloffen zijn geweldig Jannie, superleuk, echt knap gedaan weer.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie