zondag 16 augustus 2015

Batterijen weer opgeladen..........

Zo, daar zijn we weer! Na een fijne vakantie en een paar dagen thuis achterstallige klusjes doen probeer ik het bloggen weer op te pakken. Soms heb ik snel een paar blogjes gelezen, maar jullie moeten het me maar niet kwalijk nemen als ik wat berichtjes gemist heb. Want wat is het fijn om even afstand te kunnen nemen van het "normale" leven. 

Onze batterij hebben we (letterlijk en figuurlijk) weer opgeladen door eerst een paar dagen in Ermelo te verblijven. We vertrokken met regen, maar eenmaal in ons verblijf aangekomen was het droog en begon de zon zowaar te schijnen. Dat beloofde veel goeds!
De volgende dag fietsten we door bossen en Hollandse vergezichten. De foto met koeien is daar toch wel een bewijs van.


Na Ermelo vertrokken we naar Bergen aan Zee. Daar zouden we een week blijven. En wat hebben we het getroffen met het weer! Maar één ochtendje regen hebben we gehad en voor de rest leefden we buiten! Natuurlijk laadden we geregeld de "batterijen" van onze fietsen bij. Fietsen door de duinen, wat een gevoel van vrijheid! Onderstaande foto is er eentje midden in de duinen! Mooi, hé!


Je kon duidelijk zien dat de zomerstorm van een paar weken eerder zijn sporen had nagelaten. Soms werd ons letterlijk de weg versperd.


En bij het volgen van de route hadden we soms echt de kaart nodig, ons "knooppuntenbordje" vonden we een keertje op deze manier: 




Een mooi doorkijkje in Alkmaar.



Natuurlijk zaten we niet de hele tijd op de fiets. Onze eigen "batterijen" laadden we bij door geregeld een strandmiddagje in te lassen. Compleet met thermoskan koffie en koeltasje!
Iets wat wij vroeger weinig deden, maar steeds meer weten te waarderen. Lekker bijlezen, bijkletsen en gewoon maar voor je uit zitten kijken......
Dat is ook vakantie!


Een dagje "happen en trappen", dat gaf ik als vaderdagcadeautje aan mijn man. Echt leuk! Om half 11, bij ons startpunt, kregen we eerst koffie en gebak. Daar werd ons ook de 45 km. lange route en een aantal vouchers gegeven. Tijdens deze route deed je een viertal restaurants aan waar je steeds een gerecht kreeg van het volledige viergangen diner. Aan het einde van de dag had je dan een prachtige route gefietst en een heerlijk diner gegeten. Een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

Op de foto zie je de heerlijke gerechten, die we over de dag verspreid kregen. 


Tijdens de fietstocht kwam je langs mooie plekjes, zoals het 50 meter hoge klimduin in Schoorl. Aan de voet van het duin aten we het hoofdgerecht.


Onderstaande foto vind ik zelf de mooiste van alle vakantiefoto's! 
We waren in Bergen geweest en kwamen 's avonds terug. "Laten we nog even naar het strand gaan", zei ik tegen mijn man. Over het duin wachtte ons een enorme verrassing: deze zonsondergang. Gelukkig had ik mijn fototoestel bij me. Veel foto's maakte ik, maar deze springt er echt uit!


Maar ook aan deze vakantie komt een einde. Gisteren wilden we de vakantie afsluiten met een barbecue, maar het weer werkte niet echt mee. Om half drie stelden we de plannen bij en aten we binnen een "buffet" van lekkere salades, kipsaté en kluifjes. Als toetje ijs met gegrilde ananas. 
Het was net zo lekker én net zo gezellig als een barbecue :-))


Aan alles komt een eind. Morgen gaat manlief aan het werk, en ik ook vrees ik. De huishoudelijke klusjes roepen weer en de poppenkleertjes vragen ook hun aandacht weer. De eerste bestelling voor een Pietenpak is zelfs al binnen!

Met een heleboel herinneringen én twee kilo extra lichaamsgewicht (vakantie is slecht voor de lijn, hihi) gaan we er weer tegenaan.

Hoe was jullie vakantie?

7 opmerkingen:

  1. Een heerlijke vakantie zo te zien! Het klimduin in Schoorl niet opgegaan? Pittige klim weet ik uit ervaring. Gezellig dat je er weer bent.
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We waren al eens eerder bij het klimduin, en toen zijn we wel naar boven gegaan. Nu even niet, we moesten al fietsen....

      Verwijderen
  2. Natuurlijk jammer dat het weer voor de afsluiting even niet mee wilde werken, maar jullie vakantie ziet er verder top uit. Heeerlijk om nieuwe energie op te doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik miste je al een beetje in blog land...fijne vakantie hadden jullie ...hier nog 2 weekjes te gaan. Morgen vertrek ik met 9 vriendinnen om nog 5 dagen te fietsen in Twente en daarna moet ik stilaan het nieuwe schooljaar voorbereiden...wat gaat vakantie toch snel! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier met het hele stel in Twente. Hopelijk knapt het weer een beetje op, de vooruitzichten zijn goed!
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  4. Dat kan ik best geloven dat jullie batterijen opgeladen zijn, de foto's spreken voor zich. Het zag er allemaal prima uit, gezellig, leuk, lekker ook, ideaal dus. En nu start helaas het gewone werkleven weer, maar dat zal nu wel lukken denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie