zaterdag 4 juli 2015

"Kussende Kikker"

En weer is er een nichtje jarig! Eigenlijk pas 25 juli, maar gisteren vierde ze haar feestje al, samen met haar vader. Beiden zijn in de vakantie jarig, maar omdat er dan veel mensen weg zijn, hebben ze gisteren alvast een heerlijke barbecue gegeven. Het vlees was al voorgebakken.....hihi. 

Maar wat maak je voor een meisje dat 9 jaar wordt? Ik wilde ook een beetje origineel zijn en opeens schoot mij het boekje "Kussens naaien" te binnen. Dit boekje kreeg ik eens van een vriendin voor mijn verjaardag, maar tot op heden had ik er nog niets uit gemaakt. Terwijl er toch hele mooie en grappige kussens en knuffels in staan!

Ik bladerde het boekje eens door en besloot de "kussende kikker" te maken. Een middagje knutselen en het was al voor elkaar. De mond is eigenlijk een apart "kussentje" en er met de hand op genaaid. Dit geeft een heel leuk 3D effect.


Een ander nichtje was afgelopen week bij mij op bezoek en zag de kikker staan. Door haar werd hij goedgekeurd.
 Gisteren zag ik ook een big smile op het gezichtje van het jarige nichtje komen, toen ze hem uitpakte. 
Volgens mij is de missie geslaagd!

8 opmerkingen:

  1. Hij is LEUK hoor! Grappig idee.
    http://thuisblijvenvakantie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Kan me wel voorstellen dat ze daar een big smile van kreeg...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is geweldig... nu heb ik Pinterest al afgeschuimd dat het niet normaal is maar zo'n origineel kussen zag ik nog niet...Echt een top cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuk kussen! Mooi gemaakt!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schitterend kussen heb ik nog niet eerder gezien, knap gemaakt hoor.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een schitterend kussen geworden Jannie! En dat boekje kocht ik ook ooit maar maakte er tot nu toe ook nog niks uit alhoewel er echt leuke dingen in staan, misschien binnenkort toch eens iets proberen?? Jou is het in elk geval al heel goed gelukt! Kan geloven dat dit kussen met een glimlach in ontvangst werd genomen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie