zaterdag 25 juli 2015

Katwijk en update sjaal

Mijn man moest afgelopen donderdag naar Katwijk. En omdat we vakantie hebben en het een mooie dag beloofde te worden ging ik met hem mee. 

Na de verplichtingen te hebben afgerond zijn we natuurlijk naar het strand gegaan.
Het was er gezellig druk, maar niet té.
Zo heerlijk om de kinderen onbekommerd te zien scheppen en bouwen. We zagen zelfs een paar mozaïeken van schelpen gemaakt, in het natte zand. Zo leuk!


Inmiddels was het ruim lunchtijd, dus dan gaat zo'n broodje er wel in.


Van Katwijk is het maar een paar kilometer lopen naar Noordwijk. 


Het lijkt altijd wel dichter bij dan je denkt, weten we uit ervaring, maar de verleiding was zo groot, dat we deze keer gewoon zijn gaan lopen en na ongeveer drie kwartier in Noordwijk aankwamen. Daar deden we weer een strandtent aan, nu voor een kopje cappuccino. Vooruit, het is vakantie, dus dan mag dat ;-D

Terug volgden we het schelpenpaadje door de duinen. Ik had gedacht dat dat wat soepeler zou lopen dan het zand, maar op zo'n paadje moet je regelmatig klimmen en dalen. 
We moesten ook nog aardig doorlopen, want de parkeertijd was bijna op. Zo jammer, dat je van tevoren moest afrekenen......
Maar we hebben het gehaald. Ik moet zeggen dat ik gisteren, maar vooral vandaag mijn scheenbenen en kuiten aardig voel. Ach, ik heb in ieder geval het gevoel dat ik heel goed bezig ben geweest. Lopend van Katwijk naar Noordwijk en terug.....dat klinkt toch errug lekkerrrrr.


En dan nu mijn sjaal, ik ben al een aardig eindje op weg, ongeveer 80 cm. Dus nog wel een eindje te gaan. Het breit lekker makkelijk weg. 
Soms twijfel ik wel eens of het niet een beetje op een voetbal- cq carnavalssjaal lijkt......het geel is best erg geel. (ik moet erbij zeggen, dat de kleuren op deze foto wel flink afwijken van de echte, deze foto is gemaakt met mijn telefoon)
Wat vinden jullie? Kan het ermee door? (eerlijk zeggen, hihi)



8 opmerkingen:

  1. Hallo Jannie,
    Ik vind de kleuren van je sjaal erg mooi en je sjaal zelf ook.
    Petje af hoor, heen over strand en terug door duin lopen
    Wij gingen vroeger ook weleens lopend naar Noordwijk.
    Terug namen we dan de bus.
    grtjs Riet {uit Katwijk}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat is een eind lopen! Wij deden het ooit eens per fiets door de duinen!
    Stralend weer zeg! Mooie foto's en het is zo lekker om even weg te zijn.

    Ik vind je sjaal erg mooi worden. Je moet hem eigenlijk even om je nek wikkelen om te zien hoe hij je staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wandeling in een prachtige omgeving. Zo herkenbaar: de tijd die nodig is voor deze wandeling duurt toch altijd langer dan je vooraf dacht en het lopen gaat, zeker als je moe wordt, net iets moeizamer dan verwacht. Maar de voldoening achteraf is groot en de prachtige foto's laten je nog even van de mooie dingen nagenieten.
    Jouw sjaal wordt echt mooi. Wat brei jij mooi gelijkmatig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben echt wel een aardig eindje gewandeld, kan geloven dat je last hebt van je benen en kuiten! Maar je bent gezond bezig geweest (haha) het weer was in elk geval mooi en je was er een dagje tussenuit. De sjaal wordt toch mooi, al zien de kleurtjes er anders uit op foto, wat meestal zo is, dit komt goed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuk dagje hebben jullie gehad, fijn zo'n strandwandeling. Het is nu geen strandweer en dat mis ik wel hoor.
    Je sjaal wordt prachtig, wat een leuk patroon en de kleuren zagen we een vorige keer, die waren echt heel mooi.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke dag gehad, met zo,n weer is ideaal om naar het strand te gaan..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah een sportieve dag had je... intussen al wel een paar weken geleden...?
    Jij breit inderdaad heel mooi... en die sjaal wordt heel vrolijk... Natuurlijk rekening houden met de kleurtjes waarop je hem draagt... maar dat weet jij ook wel...:-)
    Alles toch goed met jullie?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Jannie, jullie hadden een fijne vakantiedag met toch veel beweging door de lange wandeling. Die sjaal gaat prachtig worden dat zie je nu al.
    groetjes en nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie