zaterdag 11 juli 2015

Dankbaar

Vandaag schrijf ik een andere blog dan wat je van mij gewend bent. Al een paar dagen heb ik getwijfeld of ik het zou opschrijven en nu heb ik besloten om het toch te plaatsen. Gewoon om te delen....

Bloglezers die mij al wat langer volgen weten dat mijn zus ongeneeslijk ziek is. Ze heeft borstkanker met uitzaaiingen in de hersenen.
Een tijdje ging het best goed met haar, maar de laatste paar weken zagen we haar achteruitgaan. Ze kon haast geen eten meer binnenhouden. Lopen gaat heel moeilijk. Toch vierde ze haar verjaardag, dapper als ze is.
Ze kreeg andere medicijnen. De misselijkheid werd minder. Een paar dagen later is er een scan gemaakt. Wat was het spannend afgelopen dinsdag, toen ze de uitslag kreeg! En wat waren wij allemaal (en zij het meeste) verwonderd dat de uitzaaiingen kleiner zijn geworden. Ook de kanker in haar borst was minder!! 
Dankbaar en verschrikkelijk blij........

Haar dochter hoopt 25 september te trouwen. Mijn zus ziet het weer helemaal zitten en maakt plannen voor die dag.....

Wat hopen wij toch allemaal dat ze die dag mag meemaken....




13 opmerkingen:

  1. Lieve Jannie ik had niet gelezen dat je zus zo ziek was. Het is fijn dat ze zo goed is dat ze de bruiloft van haar dochter mee kan maken. Ik wens jullie en haar een hele fijne dag toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een wonder, Jannie! Ik zal bidden voor jullie dat ze de dag mee mag maken!
    Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jannie nee ik wist het niet maar goed van je dat je het deelt met ons ,fijn dit bericht zulke dingen zijn ingewikkeld maar dit geeft weer nieuwe moed ,ik zal een kaarsje branden ,dat het goed met haar mag blijven gaan en van de trouwdag zal genieten .maar ook daarna nog een poosje mag blijven .
    Lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh Jannie wat hoop ik zo dat het nog heel lang goed gaat met je zusje... een collegaatje op school heeft helemaal hetzelfde verhaal... ook haar tumoren in de hersenen zijn weer kleiner geworden... Ik brand mee een kaarsje ... zou zo fijn zijn als ze haar dochters trouwdag mocht meemaken...Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jannie wat zal ik voor jullie duimen dat zij bij haar dochters trouwen kan zijn. Wat een fijne verwondering moet dat zijn geweest. Wat fijn dat ze naar deze dag uit durft te kijken weer.
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik volg je nog niet zo lang, dus ik wist het niet. Wat een heftig verhaal Jannie. Ik heb ook zusjes en kan me voorstellen wat dit voor jou moet betekenen. Maar wat fijn dat er nu toch wat positieve berichten zijn. Ik duim er ook voor dat je zus de bruiloft van haar dochter mag meemaken in een beetje goede conditie.
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat fijn dat het een klein beetje teruggedrongen is. Wat zal ze blij zijn met dit stukje extra tijd. En jullie ook natuurlijk. Ik hoop zo dat ze die dag mee mag maken. Zou het zo speciaal maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een spanning voor jullie in deze heftige situatie. Fijn om te horen dat het iets beter gaat. Ik zal voor jullie bidden! Liefs en sterkte, Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een opbeurend en blij bericht voor je zus, ik hoop dat ze erbij is met de bruiloft van haar dochter.
    lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt wel een dankbaar bericht Jannie, ik ben heel blij voor jullie dat er goed nieuws kwam, telkens weer spannend, energievretend. Hopelijk is dit volgende keer weer zo, je moet blijven hopen, doen wij ook hier, hoe moeilijk het soms ook is, met ups en downs, maar toch....
    Positiviteit blijft een grote rol spelen, je zus kan zich verheugen op de bruiloft en zal er zeker en vast bij zijn, je zal wel zien.
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jouw zus en jij met de rest van de familie konden dit positieve bericht goed gebruiken. Wat top als jouw zus bij de bruiloft aanwezig kan zijn. Ook voor jouw nichtje vast heel speciaal en een echt blij moment.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je dit soort dingen ook wilt delen tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie